7 Ekim 2007 Pazar

VARROA İLE MÜCADELE BAŞLADI

Bölgemizde hava sıcaklıklarında henüz düşme olmadığından dolayı uygulanabilecek en akıllıca mücadele şekli olarak BAYER Firmasının üretmiş olduğu BAYVAROL adlı ilacı kovanlarımda kullandım.Kovanlara veriliş tarihi itibarı ile gözlemlerime devam etmekteyim, ilk fırsatta bölgemiz açısından en uygun ilaç oldugunu düşündüğüm BAYVAROL ' un kovanlarda ki olumlu etkilerini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Resimde görülen askı şeklinde kullanılabilen şeritler kovandaki çercevelerin orta kısmına ve arıların en yoğun bulundugu bölgeye gelecek şekilde kullanılıyor.
Beş çerceveye kadar olan kovanlarda 1 şerit , 10 çerceveye kadar olan kovanlarda ise 2 şerit kullandım.

8 yorum:

abdullah dedi ki...

kullanmissin güzel nasil etki yaratttiginida sölersen menun olurum

Ali Türk dedi ki...

Daha bu ilaç yeni piyasaya girdi.Ne gibi olumsuz etki bırakacağını tahmin etmek zor.Yıllar önce mavrik denilen tarım ilacınıda bize bir İsrail'li bir bilim adamı önermişti.Hala mavrik denilen ilacın kalıntılarından kendimizi kurtaramıyoruz.


Son olarak Amerika ve avrupada,organik asidler dışında kullanılan kimyevi ilaçlar yok gibi.Bizde kim neyi reklam ederse hemen dalma hastalıgı var.Ben o ilacın üzerini okudum 4-6 hafta diyor
etkisi bana saçma geldi.Çünkü 3 hafta etkili olsun kovanda bir tane varroa kalmazzzzzzzz.neden 6 haftaaaa??????yazdılarki??????????

d.m.t dedi ki...

Selam; arıların üzerinde beyaz lekeler görmüştünüz. Sebebinin ne olduğunu buldunuz mu acaba?

ENARICI dedi ki...

uğur kardeşim
tekrar bloğunu açtığına sevindim.
ilacın etkilerini öğreniriz artık.
İnşallah iyi olur arıların durumu nedir.Besleme yapıyormusun.
selamlar saygılar
Arıyla ilgili herzaman yanındayım.

fatih güneş dedi ki...

Ali Bey yeni ilaç hakkında söyledikleriniz doğru fakat sanırım bu ilaçta organik kökenliler gibi yeni bir ilaç değil sadece bize yeni geldi, dış devletler yıllardır kullanıyor yani. Ulviye Kumova hocanın bir makalesinde görmüştüm bu ilacı diğer ilaçları karşılaştırmalı olarak anlatmış ulviye hoca. Ayrıca Uğur BEy' e de burdan tekrar hoşgeldin diyorumm.

Fatih dedi ki...

behaba arkadas oncelikle tebrik ederim guzel bir site yaratmissin .
kulandigin ilaca gelince bu ilac bizim burdada 5 yildir bazi aricilar tarafindan kulanilmakta ama cok ozel bir ilac degil yani kulanilmasina ragmen arilarin sondugu gorulmekte eger gercekten 4-6 hafta etkisi olsaydi varrova nasil sonduruyor kovani ama ben kendim hic kulanmadigim icin net bir yorum yapamiyorum fakat cik yakin arkadaslarim kulandi yinede size insalah yararli olur herkese tesekurler..
fatih mazrek {kosova/mamusa}

Murat Çakır dedi ki...

Fatih Mazrek'in söylediği gibi bu yeni bir ilaç değil. Uzun yıllardır Avrupa ülkelerinde kullanılıyor. Türkiyeye yeni girdi.

Diğer sentetik ilaçlar gibi bu da 3-5 yıl sürekli kullanıldığında arılarda, etken maddesine dirençli varroalar oluştuyor ve etkisini kaybediyor.

Kosovadaki arıcıların bu ilaçtan fayda görmemeleri, artık buna karşı direnç oluştuğu anlamına geliyor.

Sürekli kullananlar 3-5 sene sonra ülkemizde de aynı sonucu görecekler.

kabaoglubal dedi ki...

geçmiş bayramınız mubarek olsun