30 Kasım 2007 Cuma

HAYATA DÖNÜŞ

Bundan yaklaşık 2 hafta evvel oldukça zayıf düşmüş ve anasıda genç olmasına ragmen bir türlü gelişemeyen bir kovanım vardı.Kovanın gelişememesinin tek nedeni tahminime göre koloninin yaşam süreci döngüsünde mevsim itibarı ve yeterli sayıda bakıcı arı olmaması nedeni ile ananın yumurtlamayı oldukça azaltmış olması sonucunda gittikçe azalan arı sayısı nedeniyle koloni adım adım sona doğru yaklaşmakta idi.Tüm bu olumsuz süreç devam ettiği yetmiyormuş gibi kovanın zayıflığı sebebi ile ayrıca davetsiz misafirlerde ( sarıca arılar) kovana musallat olmuşlar ve kovanın giriş deliğini yol gecen hanına cevirmişlerdi.Kovan giriş deliğini ancak tek bir arının gecebileceği şekilde daraltmış olmama ragmen korkunç bal hırsızlığı olanca hızıyla devam etmekteydi.Hırsızlık olayının tespitinden sonra yaklaşık 10 gün sonra arılığa gittiğimde yaptığım kovan kontrolünde petek gözlerinde bala yada polene benzer en ufak bir emare görünmüyordu.Bu aşamada ne yapmam gerektiğine karar vermem kolay olmadı ; kovanı bulundugu yerde bıraksam sarıcaların hırsızlığı devam ediyor, ana yumurtlamayı bal polen olmadıgı için tamamen kesmiş ve arılar dışarı bile cıkmaz olmuş vaziyetteydiler.Ve geciçi bir süre için kovanı malesef bulunduğu yerden alarak oturdugum şehir merkezinde 4 katta bulunan apartmanın balkonuna getirdim.Burada kışa girmeden önce temin ettiğim fondan şekeri ile bir haftalık beslemenin ardından kovanı tekrar arılığa götürdüm, ama bu sefer tabiki başka bir yere koydum.Bu kovanın gelişme hızına doping yapmak amacı ile diğer 4 adet kovandan, kabarmış iki çerceve bulunan üstüaçık boş bir kovana birer çerceve arı silkeledim ; üstü açık açık olan kovandan yavru arılar hariç diğerleri tabiki eski kovanlarına anında dönüş yaptılar,geriye kalan yavru arılar ise kovandaki boş cercevelere yaklaşık 10 dakika sonra tırmandılar.İşte benim zayıf kovanıma takviye olacak ve hiç bir kavgaya neden olmadan kabul edilecek iki çerceve arıyı hemen söz konusu gariban kovanıma takviye yaptım.Üstlerinede bir güzel fondan şekeri ve kovan içi daraltması ile ısı kaybı önleyici tedbirler alınarak arı kolonisi tekrar yaşama döndürüldü.Bugün yani 30 kasım 2007 tarihinde yani operasyondan bir hafta sonra koloni, tarlacısıyla, kapı giriş deliği bodyguardlarıyla ve bir haftada biten fondan şekeri ile hayat dönmüş bir halde beni nasılda mutlu ettiler.Kışa girmeden evvel bir kolonim daha sönecek diye nasılda huzursuz olmuştum kendimce.Şimdilik kendimi tebrik ediyorum ,:))

3 yorum:

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey takip edilince ,kontrol edilince herşey istediğiniz yönde gelişiyor.Sevincinize bende ortak oldum.herşey gönlünüze göre olsun,

Ballı Baba dedi ki...

Geç kalınmış da olsa nihayet. Unutmayalım; ÇARESİZSENİZ ÇARE SİZSİNİZ!!!
SEN BU İŞİ EN İYİ YAPAN OLACAKSIN. DEVAAAAAMMM. Tebrikler.

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Senay