24 Aralık 2007 Pazartesi

Fotoğraflar

Bugünlerdeki polen depoları (sarmaşık yapıda bir bitki türü; adını bilmiyorum ama arılar hemen keşfetmişler) az miktardada olsa görünüşe bakılırsa arıların uğrak yeri olmuş ...
polenle dönenler



yavru uçuşundan bir enstantane

zeytin toplayan ben( ne işkenceymiş bu işler, her tarafım yara oldu ağaç tepelerinde)
Buda yağmurlu havada yolda kalan kamyonetim ( az biyol kalmıştı ama malesef nuh dedi peygamber demedi kaldı oracıkta) Muhtelif bitki örtüsü içerisinde buda kuşburnu

6 yorum:

benli zeytincilik dedi ki...

resimdekiler dağ çileğine benziyor.koca yemiş de diyorlar

Ballı Baba dedi ki...

Merhaba Uğur kardeşim, Akıllı adam dedikleri her halde bunu yapar. Bir taşla iki kuş vurmak diye buna derler. Sen zeytin topluyorsun arıların süper çalışıyor, bu havada daha ne olsun. Seni cani gönülden kutluyorum. Başarı başarıyı isteyenlerindir, başarılarrrrrrrr.Not:o bölgede kuşburnu çoksa topla kurut veya derin dondurucuda sakla c vitamini deposudur, çaya katarsın.

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey önce işlerinde başarılar dilerim,zeytinleri gördükçe içimde burukluk oluşuyor sebebide her yıl 700 ila 800 kg toplayıp Orhangazi Yenikiyde makinada çektirip zeytinyağı yaptırıyordum ama bu yıl maalesef zeytinde yok yağda yok,yapacak birşeyde yok.O bahsetmiş olduğunuz bitkiden bizim buralardada var ama iklim itibarıyle arı şu anda salkımda ,uçuş yok.Tekrar işlerinde kolaylıklar diler sevgiler sunarım.

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey geçen yıl Orhangazi Yeniköye zeytinleri sıktırmak için giderken Orhangazi çıkışında dikkatimi çekti,zeytinliğin sahiplerinden birisi beline makinayı bağlamış,ayarlanabilen sopayla ağacı tutuyor motoru çalıştırınca sirkelemenin etkisiyle bütün zeytinler yere serilen naylonun üzerine düşüyor.Çok faydalı bir cihaz bana göre ,ağaçların dalları kırılmıyor,düşme riskin yok,zamandan tasarruf ,bilmem sizin oralardada bu motor kullanılıyormu?Gittiğim yerdeki cihazlar son model sıkma makineleri olduğu için 4 veya 5 kg zeytinden 1 kg yağ çıkarıyor,sizin orada randıman durumu nedir.Kolay gelsin,iyi çalışmalar.

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey geçen yıl Orhangazi Yeniköye zeytinleri sıktırmak için giderken Orhangazi çıkışında dikkatimi çekti,zeytinliğin sahiplerinden birisi beline makinayı bağlamış,ayarlanabilen sopayla ağacı tutuyor motoru çalıştırınca sirkelemenin etkisiyle bütün zeytinler yere serilen naylonun üzerine düşüyor.Çok faydalı bir cihaz bana göre ,ağaçların dalları kırılmıyor,düşme riskin yok,zamandan tasarruf ,bilmem sizin oralardada bu motor kullanılıyormu?Gittiğim yerdeki cihazlar son model sıkma makineleri olduğu için 4 veya 5 kg zeytinden 1 kg yağ çıkarıyor,sizin orada randıman durumu nedir.Kolay gelsin,iyi çalışmalar.

ENARICI dedi ki...

Uğur kardeşim o kırmızılar biz kırmızı alıç deriz meyveleri yenir meyvelerinin çayı içilir şifalıdır.eğer oysa tabii ki bende oralarda çekip yayınlarım. Sarmaşıktan bende yayınladım geçen hafta bayramda çektim. Bayramdan beri benim blog a bakmadın sanırım
Herşey gönlünce olsun