6 Ocak 2008 Pazar

BU NASIL BİR TUTKU BÖYLE

Hayatımın hiç bir anında gün gelecek ve bende bir gün arı sevdalısı olacağım diye aklımdan geçmemiştir.Genel olarak kuralcı bir hayat prensibine uygun yaşam tarzı ile doğal gelişim süreci içerisinde devamedegelen hayatıma böylesine derin tutkuyla bağlanabileceğim hobim olacağını hiç tahmin etmemiştim.

İnsanoğlunun büyükşehirde yaşaması günümüz şartlarında bir çok sorunu beraberinde getiriyor,öncelikle günümüzde yaşam koşullarının ekonomik bakımdan zor olması,günlük yaşamın içerisinde kendiliğinden oluşan stresli bir yaşam tarzı ve insanın kendine ayıracak zamanının olmaması vb. sebeblerle insan doğadan ve aynı zamanda da kendinden uzaklaşıyor.Günümüzde tıp bilimi oldukça hızla ilerlemesine ragmen birçok hastalıkların çözümü, halen tam bir umutsuzluk hali durumunda beklenmekte.

Etrafıma baktığımda nerde çok yaşayan insan görsem ve tanıma fırsatı bulsam onların büyük olasılıkla doğayla içiçe olduklarını gözlemlemişimdir.Tamamıyla doğal yaşam tarzı içerisinde yaşamaya devam ettiklerini ve aldıkları besinlere (gıda rejimine) kadar bir çok unsur, halen biz şehirlerde yaşayan insanların çoktan terk ettikleri,etmek zorunda oldukları ve sonuç olarakta unuttukları şeylerdir.

Bu açıdan bakıldığında kendimi arıcılığa gönül vermiş biri olarak şanslı görüyorum;çünkü onlar sayesinde hayatım benim için başka bir anlam kazandı,onlar sayesinde yeni dostlar edindim, onlar sayesinde hayatıma yeni etkinlikler girdi,onlar sayesinde doğayı daha iyi tanımaya başladım,onlar sayesinde ister istemez yaptıgım sportif faaliyetlerle sağlıklı oluyorum, onlar sayesinde yaradışılış gerçeğinin bir kez daha farkına vardım,onlar sayesinde geleceğe daha umutla bakıyorum.Yaptığım arıcılık faaliyeti, ekonomik olarak gelir giderine şimdilik fazla önem verecek kadar büyük boyutta olmamasına ragmen arıcılığın ilerde bana ve ülkeme katma değer sağlıyacağından eminim.

Bu bağlamda kısa söyliyebilirimki hem maddi hemde manevi açıdan büyük faydaları olan bu tutkuya kapılmaktan dolayı hiç pişman değilim.Allah ömür verdiği sürece elimden geldiğince yapmaya çalışacağım arıcılığı;ilerde de etrafımda bulunan insanlara sevdirebilir ve bilgi birikimimi aktarabilirsem ne mutlu bana.

Kış mevsiminin soğukluğunu hissettiğimiz bu günlerde uzakları yakın eden iletişim araçlarınında yardımıyla bol bol sohbet etme imkanı bulduğumuz,aklımıza takılan her türlü problemi paylaştığımız ve cevaplarını bizden esirgemeyen üstadlarımıza buradan tekrar tekrar teşekkürler; tüm arı sevdalılarına saygımlarımla...

1 yorum:

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey en yararlı bilgi tartışılıp ortaya konan bilgidir.İşi severek yaptıktan sonra başarı kendiliğinden gelir.Tüm işlerinizde başarılar,herşeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.