24 Şubat 2008 Pazar

BOMBUS ARISI

Bu günlerde bahçenin neresinde olursam olayım yüksek volümden kanat vızıltısı duyuyorum, kimin kanatlarından geliyo bu ses, tabiki etrafta bolca bulunan Bombus arılarından.Doğada nerde kışlarlar, hiç hastalanmazlarmı, şurubu keki nerde bulurlar, hasta olduklarında kim onlara ilaçlama yapar vitamin verir , ne kadar ilginç değilmi?
Bal arılarının doğal yaşamına insanoğlu el attığı için binbir güçlükle (insanoğluna rağmen) yaşam mücadelesi yaparlar ona rağmen yinede güç bela yaşamları devam eder, bombuslar yada eşek arısı dediğimiz diğer türler ise nasıl yaşamlarını idame ettirirler çok ilginç doğrusu...
video

7 yorum:

ilhamiuyar dedi ki...

Sevgili Uğur bey,etrafımızda o kadar ilginçlikler varki,bombus arısı -4 derecede çalışabiliyormuş,vede toprakta yuva yapıyormuş,acaba bizim prof lar bizim arılarla bunları dölleyemezlermi,soğuklara dayanıklı olabilmeleri için..Bakıyorum kovana girip rahatlıkla kekleri paylaşıyorlar,bizim arıların sesleri çıkmıyor.Kolay gelsin.

benli zeytincilik dedi ki...

o arıların ismi bombusmuymuş.Geçen sene arı otu ektiğimde araziye yumulmuşlardı.Bende polenlere ortak çıkıyorlar diye günde 100 taneden fazla öldürdüğüm halde başa çıkamadım.Meğer onlar seralardaki bombuslarmış her halde.Tabi başka bombus cinsi yoksa.

ahmet dedi ki...

fethiyede yaşamaktayım.bu arının seralarda kullanılan cinsi fethjiyenin karadere mevkiinden yurt dışına çıkarılıp orada üretilmeye başlanım ülkemize ithal edildiğini duydum. su ürünleri mühendisim . 3 yıl kadar trabzonda arıcılık yaptım. bombus arısı üretmeyi düşünüyorum. ama tarım bakanlığının bu konudaki şart namesini okuyunca korktum. çünkü doğadan toplamak yasakmıs. ithal edilen kolonilerde bey arı yok.bu şart galiba ülkemize bu arıyı satan firmaları korumak için konmuş. helal olsun bakanlığımıza.zaten şartnamenin diğer maddeleride çok zor. 40 adet arı 140 ytl. büyük para. mesleğimde iyi bir noktada olan bir muhendisim.alabalık konusunda en iyi muhendislerden biri oldugumu söyleyebilirm.(bu konuda tevazum azdır).ama bu arıyı ülkemde üretmeyi ve seracılara kıraliçe arısı olan koloniler tedarik etmeyi düşünüyorum. acaba en büyük satıcı olan israilliler beni öldürürmü.saygılarımla. su ürünleri mühendisi : Ahmet KARSLI

ahmet dedi ki...

Fethiyede oturmaktayım.bombus arısının bu bölgeden yurt dışına çıkarılıp sonrada üretilip ülkemise satıldığını duydum.daha önceleri tarabzonda 3 yıl kadar arıcılık yaptım. meseleğim alabalık retimi ya su ürünleri mühendisiyim. Alabalık üretiminde en iyilerden birisiyim. bu arınında üretimini yapmak istiyorum. tarım bakanlığının şartnamesini okuyunca korktum.doğadan toplamak yasakmış. saki ülekmize satanları korumak için konmus bir yasak.ithal kolonilerle başlamak isterdim ama onarda kraliçe arı yok. zaten 40 günde ölüp bitiyor koloniler. yada azalınca doğaya bırakılıyorlar.bu arının üretimini yapıp seracılara kraliçesi olan koloniler satmayı hedefliyorum.kimden hangi kurumlardan yardım alabilirim.

Ali Varol dedi ki...

Uğur Bey Bombus arıları ile ilgili bu yazıyı buraya koymakla çok iyi bir iş yapmışsınız. Yazınızı ve Bombus arıları ile ilgili yorumları okudum.
Anlaşılıyor ki Bombus arılarını insanlarımız tanımıyorlar. Bilmeden istemeden zarar verebiliyorlar. Oysa bu arılar çok faydalı ve zarar verilmeyip korumamız gereken canlılar.
Bu düşüncelerle bombus arıları ile igili bir site açtım. Bu arılarla ilgili bilgileri insanlarımızla paylaşmak istiyorum İşte site adresim:
http://bombusarilari1.blogspot.com/

bayalp dedi ki...

Bommus terrestris videodaki arı ana vatanı Muğla ve çıvarıdır.1990-1995 yılları arasında Hollanda Belçika gibi ülkeler ücret karşılığında yuvaları tahrip ettirmiş ve ana arılarını toplamıştır yaklaşık olarak 10 000 kolanı yurt dışına çıkarılmıştır. Ülkemiz arıcılığında önemli bir akademisyen olan ve hala Muğla üni ula ali koçman myo öğretim görevlisi olan sayın DR A.İHSAN ÖZTÜRK bommusları kurtarmak için büyük çaba sarf etmiş fakat destek bulamamıştır Ülkemizde bommus üretim izni bulunan şirketlerin yabancı ortakları bulunmakta ve ana arılarının üretimi bir sır olarak saklanmaktadır

emrullahyigin dedi ki...

uğur bey bombus arılarıyla ilgili vermiş olduğunuz bilgilerden solayı teşekkür ederim. ben giresunluyum ve küçüklüğümden beri bu araılarla çok yakından ilgilenirim bi anlamda hobim olmuştur cok sevdiğim bir arı türüdür normal arıcılıkla uğraştığım halde bombuslardan vazgeçemıyorum sizlere bu konuda teşekkür ederim