10 Şubat 2008 Pazar

Tecrübeli arıcı ağabey

Bugün pazar ve hava durumu ne açık ne tam kapalı, arılarıma gidip gitmeme konusunda tam karar verememekten dolayı evde kaldım;

Uzun zamandır oturduğum muhite yakın yerde bulunan(Balçova kaplıcaları ile Balçova barajı arasında kalan bölgede) arı kovanlarının sahipleri ile tanışmak istiyordum.



Evde otururken canım sıkılmaya başlayınca hem yürüyüş yapmak hemde oksijen almak düşüncesiyle çam ağaçları ve narenciye bahçeleri ile dolu bölgeye varmak için yola koyuldum;kovan sahiplerinin bahse konu yerde olup olmadıgından emin olmadıgımdan biraz tesadüfe bağlıydı benim tanışma isteği ama şansım varmışki 27 yıllık arıcı abimiz Mevlüt Çınar kovanlarının yanındaymış.

Genel tanışma muhabbetinin ardından geçtiğimiz yıl yaşanılan arıcılık sorunları ve bu sezon için beklentiler üzerine konuştuğumuz abimiz malesef 120 kovanının 45 tanesini geçtiğimiz yıl kaybetmiş.


Kendisiyle sohbet ederken bir şeyin farkına vardım,arıcı arıcıdan hoşlanmıyor;istiyorki bulunduğu yerde sadece kendi kovanlarım olsun.Aslında konu konuyu açtıkça bunun neden böyle olduğuna hak vermemek elde değil.Varroa konusunda kendi kovanları için mücadele yaparken diğer arıcıların gerekli hassasiyeti göstermemeleri buna en iyi örnek.



Arıcılık üzerine yapılan sohbetlerin ardından tecrübeli bir arıcı dost edinmiş olmanın verdiği neşeyle tekrar görüşmek üzere kendisinden ayrıldım. Teşekkürler arı dostu, güzel sohbetin ve ülkemize yaptığın katma değer için...

4 yorum:

ilhamiuyar dedi ki...

Sayın Kıran ,bana göre doğru bir tanedir,oda herkesin çevredeki insanlara hayvanlara hayat hakkı tanıması,hiçkimsenin başkasının önünü kesmeye hakkı olmadığıdır.Bu sebepten dolayı zarar nereden gelirse gelsin başkasının yaşam hakkını ve idamesini kesintiye uğratacak haraketleri yapma lüksü olmamalıdır ve olamazda.Bunun tek çaresi insanları eğitmek,hakkını ,hukukunu bilen insan ne kendine zarar verir nede başkasına zarar verebilir.Biz arıcılar olarak böyle olduğumuza inanıyorum,çünki çevreyle en fazla haşıneşir olan bizleriz.Mevlüt amvayada başarılı bir sezon diliyorum.

arıbeyi dedi ki...

Uğur Bey;
Daha önce dikkatimi çekmemişti. Yeni farkettim.Mevlüt amcanın kovanlarının bir kısmı hala katlı duruyor.Eğer aralarında örtü bezi yoksa bu mevsimde katlı kovanda arı kışlatmak hatalı değilmi?.Örtü bezi olsa bile sıcaklık açısından katları alması gerekmezmiy di sizce de?.Mevlüt amcaya da selamlar.SAYGILARIMLA.

ilyas dedi ki...

meraba erzurumda arı kışlatılırmı

ilyas dedi ki...

merhaba uğur bey erzurumlulum20 kovanarım var kışlatmayı erzurumda yapıyorum kapalı kışlatma diye biliriz sizce doğrumudur yardımcı olursanız teşekkür ederim