8 Şubat 2008 Cuma

YENİ KOVANLARIM

Geçen yıl kendi kendime standart ölçülerde kovan imalatı yapmaya çalışırken arıcılıkla alakası olmayan marangoz ustalarına ölçü konusu izah etmekte ne kadar zorlandığımı bir ben bilirim.
Bu sene ise hiç o tür gereksiz işlere girmeksizin kovanlarımı konusunda uzman bir kovan imalatçısı firmadan almayı tercih ettim.


Arıcılığa başladığımdan bu yana karşıma çıkan ne kadar kovan satıcısı ve üreticisi varsa hemen hemen hepsinin ürettiği kovan ölçülerinde standart ölçülerden sapmalar söz konusu idi.

Standart ölçüde kovan imalatı ve satışı yapan ve kendiside arıcı olan Firma sahibi İlhan bey, bu konuda beni gerçekten çok şaşırttı çünkü her kovan imalatçısı kendi kovanının standart ölçüde oldugunu iddia ediyordu.

İlhan bey kovan imalatı konusunda kendisininde arıcı olması dolayısı ile arıcılığa bir şeyler verebilmek için yeni araştırma geliştirme düşünceleri içinde olan biri.Tanığım tüm arıcılar gibi kendisi ve beraber çalıştığı oğlu Gökhanda babası gibi arıcılığa gönül vermiş bal gibi tatlı sohbeti olan insanlarımızdan.Kendileri ile tanışmış olmak bundan sonraki arıcılık hayatım için bir şans olsa gerek çünkü standartlardan sapma yok bundan böyle...

Kovan imalatının yapıldığı atelyeden görüntüler, bitmiş kovanlar ve yarı mamul kovanlar sırasıyla kullanıma hazır hale getiriliyorlar.






İşte arılarımız için en ideal ölçülere ve kullanım kolaylığına sahip kovanlar




Kovan imalatı durmaksızın devam ediyor Kovanlar ve iç organları :)

Kovanı oluşturan ahşap elemanların fırınlandığı bölüm,


Bunlarda benim için hazırlanmış kullanıma hazır kovanlar.

3 yorum:

ilhamiuyar dedi ki...

Sayın Kıran görünüşe bakılırsa iyi bir ustanın elinden çıktığı belli oluyor.Hayırlı uğurlu olsun vede bereketinizi arttırsın.Güle güle kullanın.

ENARICI dedi ki...

Uğurcum gülegüle kullan
giderken bana haber vericektin hani
noldu benim takozları sordun mu
hayırlısı olsun gülegüle kullan

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ali abi sordum,senin paket hazırmış;arabada kovanları koyduktan sonra hiç yer kalmadı desem inanırmısın,torbalıdan fidanlıktan fidan alacaktım onları bile yer sorunu yüzünden alamadım.Arabaya ancak sığdırdım kovanları.Senin emaneti gönderecekler sana,görüşmek üzere