24 Mart 2008 Pazartesi

Arı otu ( faselya) ekimi yaptım

Bir süredir sürdürmeyi düşündüğüm bahçede en sonunda traktör sahibi vatadaşın keyfi olunca geldi ve bahçeyi sürdürdük.



Geçen yıldan bloglarda ve bazı sitelerde ismini gördüğüm arı otu ekmek için bana fırsat doğmuş oldu.Mahallede tesadüfen gördüğüm tohumcuya uğrayıp sipariş verdim ve bir hafta sonra söz konusu tohumu 1 kilosu 20 YTL den aldım.



Yetişme süresi sorularıma aldığım cevaplara göre tahminen 70 gün olan faselya tohumunu serpiştirmek kaldı bize ve daha sonrasındada topragı çapalattırdık tabi.



Bal ve polen olarak bize ne kadarı dönecek tam olarak bilemiyorum ama sonuçta tecrübe kazanmış olacağım bu konuda.En azından nasıl bir bitki ve ne kadar bal verdiğini öğrenmiş olacağım, umarım emeklerim boşa gitmez.


Haydi hayırlısı

9 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Ugur o tarlanın sürüldüğünden eminmisim diyecem.Hiçte sürülmemişe benzemiyor demek daha doğru olacak.Hileli çalişan ameleler olur,bahçe bellerler yövmiyeyle.Bel kürekleri sapın ucunda el kadar bir şey olur,el kadar küregin yarısıda topragın çalışırken dışında kalır.::))

Hayırlı olsun.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ali abi uzun yıllardır ilk defa sürülen bahce oldugu için ancak bu kadar oldu ama daha sonrasında ikinci kez sürülünce daha güzel oldu abi.Yinede dediğinize katılıyorum malesef milletimiz böyle

Mehmet Yüksel dedi ki...

Uğur bey çok güzel birşey yapmışsınız denemekte fayda var tabiki,Eskiden Arıcı arkadaşım dikmiş çok koyu renkte balı oluyormuş ve tadı da güzelmiş.

Selamlar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Uğur bey emeğinizin karşılığını göreceğinizden emin olabilirsiniz arı otunu çok seyrek biçimde yanı 25cm aralıklarda dikilmesi gerekiyor.tohumları çok ince olduğu için tohumlar çok sık düşüyor. tohumu kum ile karıştırıp atmak gerekiyor seyrek ekildiğinde sulama imkanınız versa sularsanız boyu 120cm. büyüyor çiçekleri hiç bitmiyor gecen sene birarkadaşımızım bahçesinde denedik çok iyi sonuç aldı SELAMLAR

UĞUR KIRAN dedi ki...

Bünyamin abi verdiğin bilgi için teşekkürler,bir sey daha öğrenmiş oldum böylece.Gerçekten çok ince tohumu vardı ve eşit serpmesi oldukça zor oldu,bu sene böyle oldu artık seneye inşallah her şey daha güzel olacak...

fatih güneş dedi ki...

yakışmış dostum sana çiftçilik ya. birde bu arada tarlanın bir daha çapamı ne diyorlar bulgur gibi ediyor onunla çapalanması lazım.ama artık olmasada olur çünkü ekmişin.

hüseyin dedi ki...

uğur kardeşim arı otu hakkında yeni bilgi aldım ektiğin ürünün sonucunu yazmaışın doğuanadoluda gidermi sence bende ekmek istiyorum bilgilendirisen sevinirim
sevgiler

Adsız dedi ki...

ben ziraat mühendisiyim ve bitirme tezi olarak fazelya(arı otu) üzerine çalışma yaptım. sizlere bal veriminde gözle keşfedebileceginiz bir verim artışlı olacağını söyleye bilirim. fakat tarlanın hali pek iç açıcı değildi. fazelya cok küçük tohumlara sahip olduğundan o arazide uygun çıkış (çimlenme) saglayamaz. tabi bilmediğim bir işlemden geçirilmemişse... yani kısacası bal üretimini artırması yönünden ispatlanmış bir bitki ama yetilştirme şartlarına dikkat edilmesi gerekiyor. o toprakta yeterli çıkış sağlanmmaz. çok fazla çiçek oluşturur ve göreceksiniz eğer çıkış sağlayabilirseniz harika bir görünüm kazanır hem göze hem ürüne hitap edecektir.
Zir. Müh. Ali SÖZEN

motor oyunları dedi ki...

fazelya bitkisinin geçekten bal ve polen yönünden katkısı büyükmüş. araştırdığıma göre 1 dönüm yer 2 koloniye yetiyormuş. inşallah seninkilerde faydalı olur..