1 Mart 2008 Cumartesi

Elde kalan son kekide verdik

Bugün cumartesi , hava sıcak ve elde kalan son kekide verelim bizde rahatlıyalım arılarımızda sıkıntı çekmesin dedik ve başladık işe

Öncelikle işimiz uzun süreceğinden dolayı üşenmeyip körük yaktım , gazte kağıdı tutuşturup ceviz kabugu kullanıyorum körükte


Kekleri her zaman oldugu gibi daha önceden ince zar gibi kalınlıkta poşetlere doldurmuştum, arıların yanında sadece bir yüzündeki kısmı kesiyor ve o yüzü alta gelecek şekilde çerçevelerin üstüne bırakıyorum

Bir taraftan kek hazırla, bir taraftan körük yak,bir taraftan ince detaylara özen göster; zor dostum zorrrr hemde çok zor tek başına bu işler.


Altta görülen resimde ki kovan rutubet oranı her ne yaptımsa düşmeyen kovanlardan biri ama arıların durumunda herhangi bir olumsuzluk görülmüyor, oldukça sağlıklılar, ne zamandır içine bakmadığım için bugün çerçevelerin hepsini yukarı çekip kontrol ettim


Yavaş ve itinalı çekelim kızdırmayalım ahaliyi

Yavru ve yumurta durumu iyi,çevre çerçevelerde ballı ve polenli olanların durumu iyi gibi güzell

E buda güzel

Bu kovanda işimiz bitti kenarları dolduralım, ne olur ne olmaz mart ayı dert ayı...

Zayıf kolonim, bu koloni bu sene süper olması lazım aslında anası bir yaşında bile yok ama gelişim hızı ne zaman 5 vitese geçecek bende merak ediyorum; olmazsa ara takviye ile hızlandırırız bellimi olur!

Sizde kek alırmıydınız acaba ? Çabuk bitirmeyin elimde kalmadı çünkü :)


İyice yassılıyalım ki tümsek oluşupta kapağı zorlamasın



Bu kovanda bir başkası, nemlenen gazete olursa anında itina ile değiştirilir,




Bir önce verilen kekten kalma gereksiz poşet parçacıkları,arıların işini kolaylaştırıp dışarı alıyorum ve yeni keki ikram ediyorum kızlarımıza



Koloninin gücüne göre verilen kek miktarı değişim göstermekte ve ona göre iyice yaydırarak veriyorum keki


Örtü bezlerimiz kovanın kenarına uygun ölçüde katlanmış oldugundan üst kapaktan dışarı çıkan bölüm hiç yok

Bir çerçevede bu kovandan kontrol edelim bakalım durum nasıl
Yapılan kontrole göre, koloninin gücüne göre gelişme hızları farklılık göstersede hemen hemen hepsinin aynı durumda olduğu görülüyor

Keki anında keşfettikleri için arada derede sıkışıp kalmasınlar diye dumanla kovuyorum onları, sonra örtüyü tekrar kapatıyorum

Polen gelişi gitgide dahada hızlanıyor, belliki bahar gelmiş bizim bu diyarlara



Bu kızımız cüssesine oranla o kadar polen yüklemişki ayaklarına kendini zor atmış iniş tahtasına ve nerdeyse makina üstüne çıkıcak kadar yakından resimlediğim halde hiç kımıldamadan bana bu resmi çekme fırsatı verdi
(Not : makinamız her ne kadar Nikon olsada arıcı abilerimizden birinde oldugunu öğrendiğim ve harika resimler çeken olimpus marka fotoğraf makinasını kıskanmadım desem yeridir; şimdi o makina olacaktı elimde tablo gibi olurdu bu fotoğraf)



Oraya kadar getirdiği poleni düşürmüş, şimdidüşünüyor ben bunu tekrar nasıl yüklerim diyee



Bu çok ilginç bir resim oldu , dikkat ederek bakın lütfen; resimde görülen ağaç badem ağacı. Badem ağacı ama iklimini ve topragını buldugu zaman kayayı delip ortasından bile dışarı çıkıp yetişebiliyor demekki!!!


Son olarak günün fotoğrafçılık eserlerinden birini sizlerle paylaşmak istedim, bence mükemmel bir güzellik; Kayanın ortasından fışkıran bu badem ağacında böylesine güzel çiçekler açmasına gelde şaşırma

5 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Değerli kardeşim, arıların durumu çok güzel ancak atladığın en önemli konu hala bayvarol koymadın bu kadar yavrunun olduğu kovanda çok yakında VARROA üretimi başlar. Önemli bir konuda; kontrol ettiğin kovanda gördüğüm kadar çerçeve araları çok açık kaldı yakında petekleri kapartırsa onlarıda yanaştıramazsın şimdiden o köprüleri kopart ve çerçeve yan çıtaları birbirine değecek şekle gelsin. Unutma bu yıl senin altın yılın, bal yemeye geliriz....

manos dedi ki...

Merhaba ugur
Is it necessary to put all of this stuff in the hive???
I think we have he same climate condition i dont put anything inside.

UĞUR KIRAN dedi ki...

manos
I read your comment. yes, my hives isnt necessary to stuff novadays, l will take it nextweek. see you

ilhamiuyar dedi ki...

Sayın Kıran,terlemeyince sıkıntı çekmeyince hiçbirşeyin değeri yok bana göre uğraşınızın sonunda mutlu sona ulaştığınızda zirvedesiniz,aktivitelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürlerimi iletiyor,başarılı bir sezon geçirmeniz için dilek ve temennilerimi gönderiyorum.Herşey gönlünüze göre olsun.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

zArılarınıza Maşallah derken her şey gönlünüze göre olsun bereketli sezon dileğiyle, ha birde merak ettimde yalnızım diyorsunuzda resimleri kim çekti. Yoksa onu adamdan saymıyormusunuz.::))))