28 Mart 2008 Cuma

FİDAN DİKİM FAALİYETLERİ - GÖREV BAŞINDAKİLER

Memleketimden Sayın Selahattin GÜNEY'in büyük özverisi ve Orman Bölge Müdürümüz Sayın Akif YILMAZ'ın katkıları ile temin ettiğimiz fidanlarımız elimize geçti.
Ülkemiz topraklarının ağaçlandırılması faaliyetleri çerçevesinde bireysel katkılarımızı ifa edebilmemiz konusunda bizlerden yardımlarını esirgemeyen bu kişilere tekrar tekrar teşekkürler.


Kargodan teslim aldığım fidanları gece balkonda soğuk havada bıraktım.



Görünüş itibarı ince olmaları dolayısı ile az görünebilir ancak sayıları oldukça fazla ( dikime başlayınca anladım ne kadar çok olduklarını ama hiç sorun değil çünkü bu sene benim ağaç dikme yılım ve sanırım bu yıl diktiğim ağaç sayısı 1000 tane falan olmuştur)



Biz fidan dikimine başladık yağmurda başladı, şansımız yaver gidecek ya... Can suyu vermeye gerek kalmadı fidanların dibine.




Bacanakla sırayla dikim çukurları açıp iş paylaşımı yapıyoruz; biride bizi kontrol ediyor.



Bugün kovanlarda yapmam gereken birçok iş olduğundan dolayı fidanların bir kısmını haftaya bırakmak zorunda kaldım,toprak altında emniyete almayı ihmal etmedik...




Bu çiçekli bitki türü bu günlerde her tarafta açtı ve güzelliği harika bir çiçek türü,arılar sürekli üstünde,sanırım kırmızı renkli polen deposu bu çiçek; Yüce yaradan her daim bir nimet veriyor yarattıkları rızıklansın diye.

Çiçeklerin birinin dönemi kapanıyorsa diğerininki başlıyor bu ne denge, bu ne güzel sistem böyle görmesini bilene...



Güzelliğine diyecek yok.



Görev başındakiler dedik ya, işte görev başında olan biri; çektiğim bir çok resimden en güzel odaklananlardan biri .





Bu çiçek türüde arazide bol miktara bulunan ve aynen hanımeli çiçeği gibi koparıldıgında içinden resmen nektar akışını çıplak gözle görebildiğimiz güzelliklerden biri.




Tam tepeden çektim , aslında değişik açılardan poz istedim bu çalışkan kızımızdan ama görüntülenmekten pek hoşlanmayan yapıları var .



Nasılda iğneyi daldırmış içeri, bende fırsatları değerlendiriyorum bu arada



Öylesine işe kaptırmışlarki kendilerini sen ne yaparsan yap .



Bugün hiç hesapta olmayan bir iş yaptım,kendi hesabımca böyle bir uygulama yapacağım düşüncesi hiç aklımda yoktu ama malesef yapmak zorunda kaldım.

Resimde görülen 29 nolu kovanda bulunan 9 çerçeve içinde orta kısımlarda bulunan çerçevelerin 3 tanesinde bol miktarda ana memesi asılmış durumda idi.Hafta içi çalışıyor olmam dolayısı ile yakından takip edemediğim kovanlarım hazır bu kadar nüfus artmışken oğul vermesin diye hemen yan tarafa koyduğum yeni kovana 5-4 sayıları ile paylaştırıverdim.Ana kaldı bir tarafta memeli çerçeveler gitti 25 nolu kovana.Tek başına bu işleri yaparken hem fotoğraf çek hem memeleri kontrol et hem anayı bul hem çerceveleri uygun paylaştır derken bu işlerin hiçte kolay olmadıgını işi kavradıkça anlamaya başladım...


Bu fotoğrafta 26 nolu kovan nüfusu oldukça yoğun olduğundan dolayı yapmış olduğum çerceve kontrollerinde ana memesine rastlamadım ama eğer katı vermeseydim sanırım bu kovanda yakında oğula meyledebilecek derecede hızla gelişen kovan durumundaydı.Yapılması gereken en uygun hareketin kat vermek olacağına karar vererek alttan 2 çerceve üst kata atıldı,aşağıya 2 temel petek, üstte dışlara 2 temel petek;bundan sonrası şuruplamaya devam nektar akımının yakın oldugu günlere kadar.


Arılarla uğraşırken elimizin üstünde kokumuzu algılamaya çalışan öncü birlikler;bir elde arılar bir eldede fotoğraf makinası.Zor iş zorrrr.



Bizim şımarık karnı doydu,yeterince benle oynadı şimdide şirin şirin yatıyor.Ne güzel hayvan,insanoğlu nasıl kıyıyor bu canlıya...

7 yorum:

KOVANCI dedi ki...

abi merhaba.haberini aldım cok üzeldüm.ama telefi edicez inşallah.bana iletisi@yildizkovan.vom adresinden ulaşamazsan.canefe1704@hotmail.com
adresinden ulaşabilirsin.en kısa zamanda görüşmek üzere.

mahmudiyearicilik dedi ki...

kolay gelsin dostum fidanların gelmiş hayırlı olsun.işlerinde başarılar dilerim.SELAMLAR

Beekeeper Hasan dedi ki...

Selamünaleykim!
Dostum o resmini çektiğiniz çiçeğin adına bizim burada Hıdrellez kamçısı derler. Asıl adı Çiriş otudur. Kolay gelsin

ilhami uyar dedi ki...

Sayın Kıran,kolay gelsin,ben arıcıları topladım ve değişik yerlere gruplar halinde ekim yaptık ve bitirdik çok şükür.Mevsim itibarıyle çok güzel çiçek örtüsü oluşmuş,verimli bir sezon dileklerimle iyi çalışmalar,uygulamandada başarılı olursun inşallah.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Çok sevaba giriyorsunuz,bende kolay gelsin diyorum ve başarılar diliyorum.

Selamlar.

acarcim dedi ki...

Uğur merhaba

zaman zaman siteni ziyaret edip çalışmalarına bakıyorum. tarım ve arıcılık konusunda oldukça meraklı gözüküyorsun. çektiğin resimlerden 1. sine izmir yöresinde kiriş derler. yalnız poleni kırmızı değil koyu kahverengidir. çiçekteki arının topladığı polenler kirişten değildi muhtemelen. 2. nin adı beyaz üçgül (yanılmıyorsam)
bende bornovada arıcılık yapıyorum.
Görüşmek dileğiyle.
Hoşçakal..

UĞUR KIRAN dedi ki...

MEHMET BEY YORUM YAPMANIZ ÇOK SEVİNDİM, SÖYLEKİ BÖLGEMDEN BİR ARICI ARKADAŞIMIN DAHA OLMASI AÇISINDAN İYİ OLDU, BİLGİLERİNİZİ PAYLAŞTIGINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER GÖRÜŞMEK ÜZERE.
MAİL ADRESİM ukiran35@hotmail.com