22 Mart 2008 Cumartesi

KLASİK CUMARTESİ FALİYETLERİ

Arılıktayız,zaten hayalimizde bu ya !


Gereksiz yere iğnelenerek arı nüfusuna eksi yönde etki yapıp hem onları hem kendimizi üzmemek için öncelikle körük yakıyorum; bu körüğü yakmakta her zaman zor geliyo tabi...


Arılarımız her zamanki rutin işlerine devam ediyorlar, görev paylaşımı nasıl yapıldıysa bazıları polen getiriyor bazıları su ama başka ne geliyor bilemiyoruz tabi


Geçen yıldan kalma 2 adet kovanım halen çok geriden geliyor, diğerlerine oranla yeterli gelişmeyi gösteremediler; bunların tabi gelişme hızları nüfusun kalabalıklığı ile doğru orantılı.Dolayısı ile gelişim hızı yüksek olan kovanlardan bunlara yavrulu ve arılı çerceve takviyesi yapmak şart oldu.Takviye birleştirmesinde üstatlarımdan birinden öğrendiğim yöntemlerden biri: birleştirme esnasında bir kaç damla kekik yağı katılmış suyu sprey halde çerçevelerin üstüne sıkmak.Daha önce bu işte materyal olarak gülsuyu kullanıyordum ancak bu kekik yağı kokusu daha sorunsuz bir birleştirme sağlıyor


Kovanları açmadan evvel yaptıgım çalışmalardan biride bu hafta sonu 3. doz uygulayacağım formik asit çözeltisini hazırlamaktı.Kullandığım şırınga çözeltiyi hazırlamam konusunda iyi bir ölçek benim için


Çerçevelerin üstüne koyduğum pamuklu emici materyale formik asiti ölçeğine göre 25 ml enjekte ediyorum ve bu pedi daha sonra yanda bulunan boşluğa kovan tabanına yerleştiriyorum.Çünkü pamuğa emdirdiğim formik asit o bölgedende kolayca buharlaşıp kovan içi sirkülasyonla etki ediyor arılara.Uygulama anında hava sıcaklığı 21 C




Kovan içi kontrollerinde dikkatli ve itinalı şekilde çerceve çıkartıyorum, ana bu ne zaman nerde olacağı pek belli olmaz.Ayrıca bu dönemde koloni kontrollerini sıklaştırmak ve ana memelerine karşı artık yavaş yavaş hazırlıklı olma zamanı geldi diyebiliriz.


Geçen hafta başka bir kovanda gördüğüm bu manzara şimdi bir başkasında cıktı karşıma, gereken yapıldı tabikiiii


Çerçevelerde yavrular ananın yumurta attığı bölgelere göre dönemsel olarak kimisi doğmuş kimisi sırasını bekliyor ama stoktaki bal miktarındaki azalma dikkat çekici


Güzel bir tablo olabilecek foto

Ama bu daha güzel tabloluk fotoğraf (hem arıcı hem fotoğrafçı gözüyle bakmak gerekirse tabi).


Takviye yapacağım kovanın yanına koydugum boş kovan ve vereceğim arılı yavrulu çerceve,kısa bir süre bu sekilde bekledikten sonra yaşlılar kendi kovanlarına gidiyor kalan gençler ilave edilecekleri kovana


Buda başka dalakçı kolonimiz, çerçeve yetmemiş kızlara, işin ilginç tarafı ana hanfendide o bölgede yakalandı



Bugün dikkatimi çeken bir olay var, geçen hafta zayıf kolonilerin her ikisinede hem şurup hemde kek vemiştim.Birinde kek bitmiş şurup duruyor diğerinde kek duruyor şurup bitmiş.Bana ilginç geldi nedenini tam anlayamadım ama!


Birleştirme esnasında barışçıl çözüm: kekik yağı damlatılmış su spreyi


Valla yalan yok, bahçede bu çiçekten çok var ama adını bilemiyorum.Görünüşü harika olan narin görünümlü güzelliklerden biri


6 yorum:

HB dedi ki...

Uğur abi;

O şerbetliklerin altına indirdikleri dalakları koparmamışsınızdır inşallah.

Yapılacak en güzel iş o dalaklara yumurta atmak anaarının en çok sevdiği iştir. Hele yumurtaları bir atsın.

Daha sonra o dalağı yumurtalarıyla alıp başka küçük bir çerçeveye bağlayıp, üzerine de 1 çerçeve arı silkeyip, size çok güzel ana yetiştirirlerdi.
İnşallah öyle yapmışsınızdır.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Sayın Halil BİLEN üstadım,
sizinde söylediğiniz gibi arıların yaptıkları dalaklar yumurta ile doluydu ancak ben onları kopartmak suretiyle küçük çercevelere baglamak için sakladım.Ancak bu noktada kararsız kaldığım bir nokta var; mevcut kabarmış petekler erkek gözü olarak şekillendirilmişti yani onlardan çıkacak olan arılar erkek olacaktı sonuçta ve ben bu konuda acele etmek istemedim.İlginiz için teşekkürler, saygılarımla

Mehmet Yüksel dedi ki...

Resimlerinize zevkle bakıyorum,paylaşım için teşekkürler.

Selamlar.

ilhami uyar dedi ki...

Uğur bey kovanlar görüntü itibarıyla boyanmış ve çok güzel görünüyorlar,formik asit uygulamasında bildiğim kadarıyla formik asit havadan ağır olduğu için yukarıdan aşağı iniyor,yani çerçevenin üzerinde olması gerekiyor,tabana koymamak gerekir.En içten duygularımla başarılarınızın devamını ve güzel heberlerinizi duymak dileklerimle

ilhami uyar dedi ki...

Sevgili Uğur bey ,formik asit uygulaması hakkında araştırdım,650 lik olursa üstten,850 lik olursa alttan koyabilirsiniz diyor,sizin uyguladığınız oran 650likmiydi yoksa 850 likmiydi.

Aynur dedi ki...

ilk defa arilarin oldugu bir blog goruyorum.benim babamda arici o yuzden cok hosuma gitti.bende babama yardim ederdim körüklemede falan:)

islerinizde kolayliklar dilerim

AYNUR