16 Mart 2008 Pazar

Resimler her şeyi anlatıyor

Formik asit uygulama pedinin etrafını hemen çevirmişler ve beze yapıştırmışlar , kovanın ilk açtıgımızdaki manzara bu idi.

Kovanlarımdan birinde mevcut çerçeveler yetersiz gelmiş olacak ki şurupluğun altına petek örmüşler, hemen gereken yapıldı ve ilave çerceve verildi.

Şurupluğun altından kopardıgım peteğe dikkatle baktığımda ne görsem iyi , ana arımız hemen yumurtalarını bırakmış bile erkek arı için oluşturulmuş olan gözlere;burdan çıkardığım sonuç kısaca şu:Ana arının yumurtlama hızı oldukça artmış durumda ve arılara mevcut çerceveler az gelmeye başlamış...


Giriş deliğinin hizasından değişik bir resim alalım niyetiyle fotoğraf makinasının deklanşörüne bastımızda yakalanan görüntü, resimler pc ye aktarılınca ortaya çıktı.Tam giriş deliğinin hizasında kaldırılmayı bekleyen cenaze bekliyordu, tarafımızca ücretsiz olarak işlem tamamlandı.

Arıların su içme faaliyetinden iyi bir kare yakalıyım dedim ama çektiğim bir çok resimden çoğusu flu çıktıgından en güzellerini seçmek zorunda kaldım, bunlarda fena değilmiş.Altta görülen resim büyütüldüğünde arının vücudundaki tüyler bile resimlenmiş.



Polen toplayıp gelmiş ama aklı halen dışarda

Benim bahçede boş zamanlarımdaki yegane eğlencem, oyun oynasın , yesin içsin yatsın; arıcılıkta bana yardım etse hadi neyse


Arılıktaki termometre,bugün hava öğlen 20 akşam 15 derece idi


Daha çok bombus arılarının ziyaret ettiği salım şeklinde polen deposu çiçek türü, bal arıları iri cüsseli bombuslardan korkuyormu ne! pek yaklaşamıyorlar
Arıcılık merakımızın başladığı ilk günlerden bu yana ağçların çiçeklenme dönemlerini takip eder olduk, çiçeklenme dönemleride ayrı bir güzellik tabi bizim için
Armut ağacının çiçeklerinden rızkını toplayan çalışkan kızlarımız
Laleleri toplayan kişiler bahçeye giremez olduktan sonra sayıları oldukça arttı, güzellikleri bir başka oldu toplanmayınca...


5 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Ugur nasıl haber yapıyorsun anlamadım.Güncellenenlere ekledim baslık ve az bir yazı çıktı hepsini birden yüklemiyormusun.Haberiyin gerisi yok oluyor.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Arıcı dostum her şey güzel görünüyor maaşallah diyelim güzel bir mevsim olması dileklerimle SELAMLAR

UĞUR KIRAN dedi ki...

ALİ ABİ, TAHMİN ETTİĞİN TÜRDEN DEĞİŞİK İŞLER YAPMIYORUM.yAZININ TÜMÜNÜ AYNI ANDA YAZDIM TEK YÜKLEMEDE YAYINLADIM.SORUNLA İLGİLİ BİRŞEY DİYEMEYECEĞİM , GÜNCELLENENLER LİNKİ HAKKINDA BİLGİM YOK, BİR ARA UĞRAŞTIM SONRA FAZLA ÜSTÜNE GİTMEDİM; NASIL OLSA GÜNCELLENEN SİTELER LİNKLERİ HER BLOGTA VAR

ilhamiuyar dedi ki...

Uğur bey herşey mükemmel gözüküyor,bu hıza sizinde ayak uydurup bize güzel heberler vereceğinizden eminim,herşey gönlünüze göre olsun.Kolay gelsin.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

UĞUR BEY,
BEĞENMİYORUM DEDİĞİN FOTOĞRAF MAKİNASI BU MU? ARININ TÜYLERİ BİLE ÇIKMIŞ,MİKROSKOP ALTINDA GİBİ..