21 Nisan 2008 Pazartesi

Ana kontrol et, çerçeve düzenle, çerçeve ver,bal polen geliyomu bak,vs vs.



Bulabildiğimiz her fırsatta arılıkta bulunmaya mümkün olduğunca gayret ediyoruz ama dışarıdan baktığında kolay gibi görünen bu hobimiz tek başına çalıştığımız bu günlerde oldukça zorlamaya başladı.
Yeni dünyaya gelen ana arımızı görmek istedik ve sonunda bulduk; henüz çiftleşme uçuşuna çıkmadığı belli olan ana arının koloni içinde özgürce gezdiğini görmekte ayrı mutluluk...
Çok zayıf bir oğulun içinde bulunduğu kovana verdiğim kabarık olmayan petek, yavaş yavaş kabartılıyor
Arı sayısı çok çok fazla değil ama şimdilik idare etsinler ne yapayım, bunları güçlendirecem diye bal alacağım kovanları zayıflatamam bu kritik zamanda
Böldüğüm kovanlardan biri, yeni bir çerceve düzenlemesine ihtiyaç hissettiğinden durumlarına göre sıralıyorum çıtaları...

Bu kovanın geçen yıldan olan anası daha bir yaşını doldurmadı ama nere gitti bilmem birtürlü bulamadım anayı.Öldürdüm heralde, bende memeli çerceve verdim çözüm olarak; böylece yaşını doldurmamış anayı yenilemiş olacaz mecburiyetten...

Polen tuzağı takılı olan kovanda girişte yoğunluk yaşanıyor; sorunun nerden kaynaklandığını çözmeye çalışıyorum.
Kovan içi ayarlama yaparken fazla çerceveyi koyacak yer bulamazsan böyle bir elin bağlı kalır işte

6 yorum:

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Ugur Bey calismalar cok guzel, kolaygelsinn...

HB dedi ki...

Uğur abi;

Bakım esnasında yanınızda üzeri bezle örtülü boş bir ilave bulundurursanız, çerçeve düzenlemelerinde çok rahatlık oluyor.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Tecrübe bu olsa gerek halil üstadım,blogunu takip ediyorum son günlerde iki türlü tecrübeye dayalı uygulamanı gördüm;
birincisi körükte duman çıkartmak için kullandığın ardıç ağacı yakman, ikinciside ana memesi taşımakta kullandıgınız bardak içinde pamuk uygulaması.Bunları bana selahattin abi öğretmişti ama sizde uygulandığını görünce aklın yolu birmiş demekki demekten kendimi alamadım. Görüşmek üzere

Mehmet Yüksel dedi ki...

Uğur bey çalışmalarınız çok iyi maşallah,bizim buralarda her gün yağmur yağıyor.
Siteme giremediğim için yeni bir site açmam gerekti lütfen linki değiştiriniz.
mehmetyuksel1.blogspot.com

Ali Türk dedi ki...

Ugur birde çok zayıf dedigin oğula sarabilecegi kadar kapalı yavru ver,en fazla 10 gün sonra nufusu iki katına çıkar.Fakat anaarının eşleşmesini bekle.Bazen bu durumda arılar anayı kesip,yeni ana yapmaya gidiyor nadirende olsa.Kolay gelsin.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

arıcılık dedigin senin çizdigin profil arıcının beline agrıda verse sonunda o vızıltıyı zevkle seyrelemek ,işte arıcılık işte işin keyfi bu. başarı tamamen şahsınıza ait zevkini çıkar mutlulugu daima yaşa başarılar
KOLAYGELSİN