17 Nisan 2008 Perşembe

Elimdeki arılar

Salı günü oğula gitmesini istemediğim bir- iki kovanda meme kesme amaçlı olarak çerçeve kontrolü yaptım.



Genellikle eldivensiz çalışmayı tercih ettiğim için arılar elimden uzak dursun diye elime sirkeli su sürmüştüm; elime sürdüğüm sirke üzüm sirkesi olduğu için arılar çok beğendi galiba ki daha çerçeveye elimi atar atmaz elimin üstüne doğru yığılma yapmaya başlamasınlarmı.


Çektiğim her çıtada aynı durum olmaya başlayınca elimi fotoğraflayayım dedim işte sonuç...


Uzun zamandır çiçeklenme dönemi devam eden bu bitki türünden çevremizde istemediğimiz kadar var ancak malesef arılar bu çiçeğe fazla rağbet etmiyorlar.
Tamamen tersi durum olsaydı ve bol nektarlı yada polenli bir çiçek türü olsaydı şimdiye kadar tüm çıtalar balla dolmuş olacaktı kesin..



Siyah renkli polenlerin kaynağı olan bu çiçek türünden oldukça fazla var ve arılar dahil diğer böcek türlerinin bile çok uğradığı bir bitki..

6 yorum:

manos dedi ki...

merhaba ugur bey
you put the bees on line ?????
like circus!!!!!
joke....
see you

UĞUR KIRAN dedi ki...

MANOS, I DINT WANT TO PUT THE BEES ON MY FİNGER. BUT THEM CAME TO MY HAND AFTER WASH WATER WİTH VİNEGARY..
I MEAN , IT DOESNT LIKE CİRCUS,
SEE YOU

fatih güneş dedi ki...

Uğur kardaş
BU üsteki çiçeğin adı hardal(Eşek turpu) dedikleri sanırım alttakinin adıda gelincik. bu eşek turpundan arılar özellikle sabahları aşırı faydalanıyorlar oda poleninden..

ALİ OSMAN ÇALIK dedi ki...

arılarla dostluk bu olsa gerek iki dost elele , bu sarı çicekler kanola (hardal) bölgesel olarak veiklimsel özlenir yani nektar vepolen verir sizin orada da bu kısır durum düşmüş yoksa bizim burada biz çifcilere yalvarırız eksinlerde biz faydalanalım inan arı o çicegi yer bitirir örnek yalcın sezerin blogunda yayınlamış
kolaygelsin

Kemal Demirci dedi ki...

Uğur Bey Merhaba.
Elinize konmuş olan arıları görünce bir an kendi elimin üzerinde olsaydı ne yapardım diye düşündüm. Gerçekten çok ilginç bir görüntü olmuş.
Ben de yeni başladım arı işine. Sizlerin görüş ve tecrübelerinizden yararlanabilirmiyim?
Teşekkürler,

Hash dedi ki...

Çevredeki çiçek bolluğuna bakılırsa cennete yakn bir yerlerdesiniz. Biz 15 gündür polen takviyeli keklerle ayakta durmaya çabalıyoruz. Ayrıca çevrenin temizliği de dikkat çekici. Kolay gelsin, bol arılı günler dilerim.