2 Nisan 2008 Çarşamba

Hafta içi şuruplama

Hava sıcaklığı iyi, rüzgar yok fırsat böyle olunca durumu değerlendirmek lazım


Arılar her ne kadar konacakları yeri iyi bilselerde onların iniş pistini geniş tutup yardımcı olmak lazım,dinlenenler çok oluyo bu bölgede


İş öncesi körük yakma faaliyeti



1/1 oranında yapılan şurup ve en zayıf kovandan işe başlıyoruz



Bu iyi kovanlarımdan biri.Halen tüm kovanlarda örtü bezinin üstünde gazete kağıdı duruyor


Yavru dolu çerçeve, yakında kat atılacak bu kovana



Şurubu şuruplugun içine dökmek için özel çaba sarfediyorum, uygun kap kullanmayınca böyle suni sorunlar malesef her zaman meydana geliyo



Geçen hafta kata çıktıgım iki kovanım, durumları oldukça iyi gidiyor



Katta yan tarafa verdiğim ilave temel petek kabartılmaya başlamış



Bu keki kendim yaptım; polen ,bal ve pudra şekerinden oluşuyor ama malesef pek itibar edilmedi buna ve bende dışarı aldım.


Bu çercevenin bulunduğu kovanı bölmek zorunda kaldım aksi taktirde ben işteyken kovan oğul verecekti;Ana memesi olan çercevede bulunan küçük memeleri biraz temizledim büyükleri kaldı


Şurubun son kısmını döküyorum, her defasında yetmeyecek korkusu yaşadığım bir gercek


İş bitimi bahçe turu ve diğer kontrollere devam, meyve veren ağaçların izlenmesi çok hoş


Ayva çiçek açmış, arıcılık açısından bize iletilen bir mesaj varmı acaba bu durumda




9 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Maşallah arıların çok güzel petek örüyor.Birde memeleri temizlerken arıları çıtadan süpürsen iyi olur,yoksa çoğunu gözden kaçırırsın.Yaşlı olan larvalardan anaarı yapmayakaltılarsa 13 günde anaarı çıkıyor.Bu durumlarda kapalıları koparmak daha iyi olur,açık olanlar en son larvalardan üretilen anaarı adaylarıdır.Yani açık memeleri bırak bundan sonra.Biliyorsun larva yaşlı olursa anaarı kalitesi düşer.

ilhami uyar dedi ki...

Arıların durumunu görünce sevincimiz artıyor,tabiiki sizide görevini iyi yapmış ve başarılı olmuş görmek ne güzel,demekki arı kendine yapılanları inkar etmiyor geriye yansıtıyor,başarılı bir sezon diliyorum.kolay gelsin.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

UGUR KARDEŞİM SEN GERCEKTEN BU İŞ TAM YAPIYORSUN ARILARININDA MAŞALLAH ÇOK GÜZEL CİNSİ NEY ÇOK GÜZEL GELİŞMİŞ TEPRİKLER
ARILARIN SAĞLIKLI BALIN BEREKETLİ OLSUN

UĞUR KIRAN dedi ki...

ali abi ders niteliğindeki yorumların için teşekkür ederim,bunlar bizim için bilgi birikimi ve bir kenara not alınıp unutulmaması gereken tecrübeler.
İlhami abi elimden geldiğince Arılarımı sezon için hazırlamaya çalışıyorum bakalım bu sezon nasıl olacak bende merak ediyorum.
Ali Osman abi arıların cinsini sormuşsunuz , valla bu bölgenin arısı diye tabir edilen arı cinsi yoksa özel bir şekilde getirttiğim arı cinsi değil.Yalnız geçen yıl bir yerden ana getirtmiştim sıfır km, cinsini ve kimden aldığımı söylemek istemiyorum (belki kendisi yanlış anlar) malesef benim bu arılarım kadar gelişmedi ve sürekli takviye yapmak zorunda kalıyorum geçen yıldan beri. Bu bana ilk ve son tecrübe oldu,bundan sonra mümkün değil başka bölgeden ana arı almam ve kovanıma koymam.Nasıl genç ana anlamadım halen oldukça durgun ve şimdilik bi umut yok.Böyle giderse gözden çıkarmam yakındır.Kendi ırkımdan yumurtalı çerceve takviyesi ve ana aynen idam edilir.saygılar büyüklerime..

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Uğur bey , tebrik ederim . İyi gidiyorsun.çalışmalarında başarılar dilerim.
Selamlar

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Ugur bey tebrikler,arilara guzel ve titiz bakiyorsun, masallah gelişim de guzel olmus..

Mehmet Yüksel dedi ki...

Uğur bey tebrikler çalışmalarınız
da başarılar diliyorum.
Resimler her zamanki gibi harika.

Selamlar.

ariciahmet dedi ki...

Uğur bey iyi günler
Bu zamanda arıların iyi gelişmiş maşallah.
Ana memeleri olan çerçeveyı aldığın kovanda ana olmadığını tahmın ediyorum şayet varsa cins olarak bizim arılarla bayağı farklılar .
Ana olan arı çerçevenin her yerine meme pek koymaz da ondan.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ahmet abi, malesef vardı ana ve ben onu uzun aramadan sonra ancak buldum.Ana ile beraber 5 çerceve bir kovanda diğer 4 çerceve( memelerin bulundugu) bir kovanda kaldı ve veeee bugun yani 4.42008 günü yeni ana cıktı :)))
iyiki bölmüşüm yoksa oğul verecekti kovan
görüşmek üzere saygılar abi