9 Nisan 2008 Çarşamba

Oğul arısı düzenlemesi

Geçen hafta kovanın birinde yeni dünyaya gelmiş bir ana arının tahribatına meydan vermeden başka çercevedeki memeden elimle dünyaya getirdiğim anayı bir ihtimal kabul ederler diye iki çerceve olarak ayırdıgım başka bir kovana vermiştim.


Ancak ne mümkün; malesef ana arı kovanda barınamamış ve yok edilmiş;Mademki bu kovanı oluşturduk anayıda kabul etmediler bu sefer bizde değişik taktik uygularız .Başka kovandan kapanmış memeli çerceve takviyesi yaptım ,bundan sonra kendiliğinden çıkıcak anayı kabul etmesinlerde göreyim.

Gün içerisinde bahceden bir telefon...Oğul var ne yapalım diye soruyor telefondaki, orda boş buldugunuz bir kovana koyun gitsin yanına şekerli su yapın ( hemen anında aç kalmazlar ya işte) üstünü kapatın yeter dedim.Tabi koydukları kovana çereceveler sığmamış, hepsi müthiş standart ya.

Akşam üstü arılığa varır varmaz hemen çerçevelere uygun standart ölçüde başka bir kovana aldım oğulu.Kitaplarda der ki oğul arısı ilk hafta fazla rahatsız edilmez ama bizim yaptıgımıza bak


Dışarda kalanları kovana alabilmek için savaş veriyorum, yapabileceklerimi yaptım ve zamana bıraktım onları ; ana nasıl olsa kovanda isterse girmesinler



üstlerinide itina ile örtelim , kapağın yan kenarlarında gezinen arıların hiç biri zayi olmuyor bez kullanıldıgında


Bundan önce şurup verirken kullandığım kova'nın ağzı büyük olduğu için şurubun dışarı dökülme riski vardı, şimdi bu sürahiye el koydum işlem tamam oldu

Arıların üstünde salına salına gezinen ana arı, nazar değmesin iyi iş yapıyor.Zaten mevsim gereği yapması da doğal yanii...

14 yorum:

HB dedi ki...

Uğur abi, şu oğul veren anaç koloniye bir şeyler yap. Telef oldu zavallı oğul vermekten...

Hem nispet yapar gibi bizlere ne oluyor böyle...

Kim tutar bu yaz seni abi. Hatırlarsan geçtiğimiz yıl yaptığımız oğul muhabbetlerinden sonra, bunlar tuz biber oluyordur.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Halil üstadım,çaktırma aramızda kalsın ama bu oğullar benimkilerden değil,bir yerlerden geliyo.Benim kovanlar sapasağlam duruyorlar, kolaymı öyle habersiz çekip gitmek hemde ben işyerindeyken.
Böyle güzel arılıktan daha iyisinimi bulacaklar bu oğullar,sezona başlarken kovan satın almıştım ama bu oğullar hiç hesapta yoktu.
Almış olduğum temel teorik bilgiler tek tek uygulanıyor, ustalarımın yüzünü kara çıkarmak yok illaki başarılı olacam bu yıl. Saygılar :))

yalovalı arıcı dedi ki...

belki baştan beri takip etmediğimden merakımdan soruyom bu kovan neden oğul verdi hemde bu kadar erken hayırlara vesile olur inşallah.paylaşımların çok güzel bazen yetiştiremiyom desende çalışmalarındaki düzen ve disiplin örnek alınacak düzeyde..

başarılı çalışmalarının devamını dilerim.

ilhami uyar dedi ki...

Sayın Kıran Mühendis adamın ölçülerinde uyumsuzluk olurmu?Boks maçından çıkmış bir haliniz var.Misafiriniz hayırlı olsun,inşallah devamı gelir,başarılı ve verimli bir yıl diliyorum.

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Ugur bey ne bu yaa masallahh, ogul cenneti olmus orasi. Bizde bu sene ogul yakalicaz diye ruset kovanlar yaptırdık.Ama burda ogul zamanı mayıs ta... Bu arada sunu merak ediyorum. Bu ogullar nereden geliyor,sizden cikmiyorsa nekadar yakininizada bir arilik var??..

ilhami uyar dedi ki...

Sayın Erdem araştırmalarda bir oğulun 14 ila 20 km gidebildiği yazıyor.Temennim odurki sizede bol bol oğul gelsin.Başarı dileklerimle

Ballı Baba dedi ki...

Uğur bey, Allah fakir kulunu sevindireceği zaman önce eşeğini kaybeder sonrada buldurur derler.Gecen yıl yaşadığın olumsuz olayların karşısında bu yılın güzel olması için bende duacıyım.
Oğul arıların konduğu dalları yüksekte ise kes alçak bir yere koy, çünkü ana arı feromonu (kokusu) orada kalıyor ve daha sonraki oğullar da büyük ihtimalle aynı yere konuyor. Bir başka konu ise çıkan oğullarda bakire analar varsa çiftleşme uçuşuna giderken bazen arılarda peşinden gidiyor, bunu önlemek içinde mutlaka oğulu koyduğun kovana başka bir kovandan günlük yumurtalı bir çerçeve ver. Hadi kolay gelsin, balın ve huzurun bol olsun...

UĞUR KIRAN dedi ki...

Tuncay kaptan, kuş uçuşu mesafede yaklaşık 1.5 km falan vardır sanırım .Adam kışın getirmişti arılarını 200 tane kovan vardır yanına gidip saymadım yanlış anlaşılır diye.Herhalde ordan geliyor, gelmesinede ben işyerinde oldugum için acaba yakalayamadıklarım oluyomu diye aklım orda kalıyo desem yalan değil.

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Abi bilgi için sagol, valla bize yakin olan 200 kovanlık arılık kus ucumu 750 m falan, ama arilari daha cok zayif..Bakalım gelecek mi..:))
İlhami abi 14-20 km beni bayagi sasirtti herhalde bunlar 2-3 yerde bir kac gun mola veriyordur.Yoksa nasil gelecek??? cok ilginc...

UĞUR KIRAN dedi ki...

:)
Tuncay, sana bişey önereyim
oğul alınması kolay olarak düşündüğün ağaç dallarına melisa yağı ve kekik yağı sür bak nasıl geliyosürdüğün dallara yagmur yagmasın ama
hem bu bölge sizden önde acelen ne gelir

Mehmet Yüksel dedi ki...

Uğur bey işlerinizde başarılar diliyorum,resimler ve yorumlar harika.

selamlar,saygılar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Kolay gelsin arıcı dostum bu sene kovana çok ihtiyaç olacak galiba yeni kovanları hazırla bol oğullar SELAMLAR

Hüseyin ALTINTAŞ dedi ki...

SENİN ADINA SEVİNDİM
DARISI BENİM BAŞIMA
İNŞALLAH
SELAMÜN ALEYKÜM
KAL SAĞLICAKLA

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

UGUR KARDEŞİM OGULLARIN BOL ARILARIN SAGLIKLI OLSUN AMA ŞU SON ANAYI KOYUPTA BULAMADIGIN ARI VARYA O KOVANI KEŞKE BOZMASAYDIN BÜYÜK İHTİMAL EŞLEŞMEYE ÇIKTI DÖNECEK Tİ NEYSE KOLAY GELSİN