7 Nisan 2008 Pazartesi

Pazar günü sabah yağmur - öğleden sonra ana memesi imhası

Hafta sonu yaptıklarımı tek tek yazmaya kalksam sanırım çok uzun bir yazı çıkar ortaya ve büyük ihtimallede okuyan kişiyi sıkar düşüncesindeyim.
Sabahleyin yarı kapalı , yağmura dönük ve daha sonrasındada aşırı yağışlı bir hava ile uyandığımda yapmam gereken işlerin aksayacağı ve bu en kritik dönemde hiç bir şeyi atlamadan sırasıyla yerine getirmem gerekiyordu.Allaha şükürler olsunki öğleden sonra hava tam manasıyla açtı ve arılarıma gitme şansım doğdu, yapılacak bir sürü iş var nede olsa...

Yağmurlu bir günde ne işin varda gidiyorsun arılara demeyin işte;hava güzel diye biz bahceye vardık ve daha arılığa yaklaşırken ağacın tepesinde dünkü oğulun bu sefer küçük kardeşimidir ne ikinci bir oğul daha...

Hemen daha önceden temizleyip pürmüzleyip hazır beklettiğim kovanlardan birini oğulun asılı bulunduğu dalın altına getirdim ve tabi o güzeli zeytin dalını mecburen kesmek zorunda kaldım oğulu alabilmek için.

Ağaçtan yere sağ salim elde kesilmiş zeytin dalı, ucunda oğulla beraber aşağıya düşmeden inmeyi başardım ama siz bana sorun çektiğim eziyeti.


İşte bizim pazar oğuluda bu, girin kızlar yeni eviniz burası konfor düzeyi zamanla dahada artacak sahibiniz ben olduktan sonra...
İşte ananın yerini gösterenler ve kovana birer birer girenler.


İşte bir kovan daha oldu böylece,bakalım gelişecekmi ? Çünkü çok küçük bir koloni ve sanırım aynı kovandan çıkan 2. yada 3. oğul bu koloni . Bu kovan bir kaç gün önce böldüğüm iki çercevelik kovan.Anası dün gözümün önünde dünyaya geldi ve daha kovandakiler daha bu anaya alışmaya çalışırken üstünden 24 saat geçmeden ben acemi arıcı bu kovana takviye arı çercevesi koydum.Sonuç bir süre sonra kovan önünde arı hareketliliği ve ne olsa iyi, anayı almışlar kovan dışına hırpalayıp duruyorlardı.O hırpanana ana 24 saatlik ana orda ne oldu anlayamadım ortadan kayboldu birden , aralarından alayım derken yere düştü ve kayboldu.Mecburen bir önceki günden kalma sezaryen doğumlu ve kafeste sakladığım yeni analardan birini verdim onlara, kabul ederler etmezler saldım gitti. Tahminimce dünkü anayı verdiğim ilave çerçevedeki arılar öldürmeye çalıştı.
Bu çerceve eğer yoketmeseydim bu hafta içinde oğul verecek olan başka bir kovanıma ait.İnanılmaz derecede bir sürü meme vardı çercevelerde ve hepsini yokedinceye kadar arılar tarafından bayağı iğnelendim.Bu arada sütler boşa gitti tabi.
Kovanların oğul vermesini engelleme amaçlı olarak meme imhasında bulunurken bir taraftan elimde mevcut iki adet anayı değerlendirme amaçlı olarak daha önceden temin ettiğim strofor kutuları ruşet kovan haline dönüştürme işide araya sıkıştı.


Genellikle önceden planlayarak iş yapmaya gayret etmeme ragmen bugünlerde hep hazırlıksız yakalanmaya başladım.Mini kovanın pratik imalat işi hazır olunca içine bir çerçeve arı silkelemek ve ana vermek kaldı geriye.. Ana arı kafeste ve stroforun içinde şimdilik hapiste duruyor ve yarına kadar öyle kalacak
Bakalım yeni anamız içinde bulundugu küçük kolonide kabul görecekmi?Yarın kafesten dışarı salacam anayı inşallah uyum içinde yaşayıp giderler...






10 yorum:

fatih güneş dedi ki...

YUMURTa atmıyorsa zor kabul eder dostum.

UĞUR KIRAN dedi ki...

bende öyle tahmin ediyorum ama atmazsada sorun değil fatih kardeş

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Ahh Uğur Bey , İnsan o arı sütlerini kaçırır mı ? Çok iyi gidiyorsun devammmmmm
Selamlar.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Resimler ve yorumlar harika Uğur bey paylaşım için teşekkürler.
Ben olsam yerinizde oğulları birleştirip Analarını daha sonra değiştirirdim.

Selamlar.

HB dedi ki...

Uğur abi;

Sezona nasıl başlanırsa öyle gidermiş. Bu yıl zeytin dalından aşağı inmezsin artık.

Abi yanına içerisinde az bal bulunan bir 1/4 litrelik kavanoz al.Arı sütlerini bu balın içine katıver.

Kahvaltılarda yersin. Ayriyetten...

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Abi etrafa ogul yakalamak icin tuzak kovanlar kur bence. Boyle agac tepeleriyle ugrasmazsin belki...

yalovalı arıcı dedi ki...

iyiki etrafta oğul çalıcı yaratıklar yok.Bizim burda bizim arılar oğul verse biri görse alırda söylemez.
çalışmalarında başarılar emeklerinin karşılığını almanı dilerim.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ayhan abi, arı sütlerini topladık ziyan etmedk amaarılıkta unuttuk :),
mehet bey oğulları birleştirme fikri hiç aklıma gelmedi, zaten o gün oğuldan başka diğer kovanlardada bir sürü işim vardı olumsuz sonuçlar doğurmadan yapmam gereken, daha sonra bakarım duruma göre,

Halil Üstadım, arıcılıkla ilgili sizden öğrendiğim ve asla inkar etmeyeceğim bir çok bilgiye sayenizde ulaştım,aynen bu konuda olduğu gibi;Geçen yıldan beri merak ederdim nasıl bir şey oldugunu, gereken yapıldı

Tuncay kaptan tuzaklar tarafımca bundan 20 gün evvel muhtelif yerlerde kuruldu ancak arı bu işte, hazır kovan duruken gidiyor ağaç dalına konuyor, o kadar melisa yağınıda damlattıgım halde,
yalovalı kardeş o durum hakkında bir şey diyemeyeceğim, bakalım zaman gösterecek, gözümle görmeyince kimse hakkında aksini düşünmek istemem
yorumlar için teşekkürler, saygılar

mahmudiyearicilik dedi ki...

kolay gelsin tatlı bir telaş içinde güzel bir hafta sonu hayırlısı açılışı yaptın devamı gelir. oğula gitmesini engellersen iyi olur. zaten yapmışsın memeleri kesmekle sürekli kontrol altında bulundurman gerekiyor. Bence çok güçlü uğula meyilli kovanlarını bölersen iyi olur.SELAMLAR

ilhami uyar dedi ki...

Sayın Kıran,bu problemleri kolaylıkla çözeceğini umuyorum.Deneye deneye mükemmel olacaksın ,kolay gelsin.Başarılar dilerim.