6 Nisan 2008 Pazar

Senenin ilk oğulu


Cumartesi gününün bu denli ilginç süpriz bir ilkle başlıyacağını tahmin etmiyordum.
Genel kontroller yapma amacıyla arılarımın yanına gittiğimde karşıma çıkan süpriz benim için çok heyecan verici bir durum oldu.Arılığın hemen yanında bulunan yabani zeytin ağacının dalında resimde görülen oğul arısı kuzu gibi beni bekliyordu.Daha arılığa varır varmaz karşıma çıkan bu durum karşısında heyecanlanmamın yanı sıra yedek kovanlardan bir tanesini hazır etme telaşıda başlamış oldu böylece...


Hazırlanan kovanın içine silkelediğim arıları hemen asıl yerlerine götürdükten sonra bir süredir dala konmaya alışkanlık haline getirmiş son arılarıda kovana yönlendirmek için öncelikle tekrar küçük salkım oluşturanları bezin üstüne aldım ve o bezi kovan girişine sermek suretiyle üstündeki arıların kovana girişlerini sağladım.Ama yinede tekrar tekrar dala konmaya gelenler olunca mecburen onları dağıtmak için duman kulllanmak zorunda kaldı bacanak.



Ananın kovanda bulunduğunu ifade etmeye çalışan haberci arıların yaptığı harekete bakın


Bir süre sonra tüm arılar kovanda toplandı. Her ne kadar oğul arısının şimdilik yiyeceğe ihtiyacı olmasada ben yinede hava muhalefeti nedeniyle arılığa gelemeyeceğimi göz önüne alarak şurup ikramında bulundum kızlara.


Resimde görülen 11 nolu kovanın yerinde bugüne kadar 28 nolu kovan vardı.Bugünkü kontrolde ana memesi tespit etttiğim bu kovanın (28 nolu kovan) memelerin olduğu iki çerçevesini alarak asıl kovanda 7 çerçeve bırakmak suretiyle bölmek zorunda kaldım.Asıl kovanın yerine 11 nolu kovan konularak tarlacı arıların bu kovana toplanması sağlandı.


28 nolu kovanın arka platformdaki yeni yeri.Bal sezonu bitinceye kadar oğul verdirilmeyecek kovanlardan biri.

Bir anda 9 çerçeve iken 5 +2 + 2 çerçeve olarak 3 e bölünen 29 nolu kovan.Bu bölgenin bal akımı dönemine yetişecekmi zaman gösterecek..

Platformda bir hafta evvel 2 kovan mevcut idi.Bu hafta sonu kovan sayısı 6 ya çıktı.Sürekli arılıkta bulunulması gereken bu günlerde havanın soğukluguna bakmaksızın her an her şey olabiliyo demekki.
Bu küçük kovancığı bir hevesle geçen yıl yapmıştım ama içine arı koymak nasip olmamıştı.
13 nolu kovanda ki memesi bol olan çerçevede bulunan ana gözümün önünde bu kovanda dünyaya gelince çerçevede bulunan diğer memelerde bulunan anaları ziyan olmasına gönlüm elvermedi ve elimde bulunan falçata ile bu analara sezaryen doğum yaptırdım.:)))

Belki arıcılık anılarıma geçecek bu durumda inanın ne yapacağımı şaşırdım, bir anda elimde 6 -7 tane ana oldu ve ben bunların 3 tanesini kafese aldım. Birini bu küçük kovana dolu bir kovandan bir çıta arı silkelemek suretiyle kovancık oluşturdum. Bİr tanesini boş bir kovana bir çıta arı koyarak ona verdim ( kabul görürmü bilmiyorum).Diğer ikisi malesef elimizden kaçtığı için telef oldu.

Bu kovancıkta iyi kötü kabarmış petekli çerceve söz konusu ve arılarda şimdilik bir sorun yok.Bulundukları yerse şehrin göbeğindeki evimin balkonu. burda şurupsuz kalmazlar ama hayati zincir devam edermi etmezmi onu bilmem.


6 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Hayırlı olsun,geçen sene ana telefçisi kaptandı bu sene bayragı devir alacan galiba.Aslında en çok anaarı telef eden bendim ama arada kaynadık işte.İlk üretimlerde acayip teleflemeler yaşanıyor::)))

Balkona getirdigin arılar yaşar yeterki anaarılar eşleşsin.Hadi hayırlısı bakalım.Sizin ora bizden en aşagı bir ay erken.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

senenin ilk ogulunu almışsın hayırlı olsun o güzel anaları bence çok güzel bak bir ana bir kovan demektir. hoşca kal

mahmudiyearicilik dedi ki...

senenin ilk oğulu hayırlı olsun
maşallah çok güzel

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

Gözün aydın ilk oğulun hayırlı olsun maşallahı var güzel sarmış

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Masallah en erkencimiz sen oldun sankii, bu zamanda bu ogul, ne guzel olmus. Ama ariyi ogula karirmamak için bence bir dengeleme yap kovanlarda derim..

UĞUR KIRAN dedi ki...

Yorumlarnız için teşekkürler,Tuncay bey elimden gelen ve bildiğim her türlü teorik bilgiyi arılıkta uygulamaya çalışıyorum ama evdeki hesap çarşıya uymuyor malesef.Oğul arısını aldım ve yeni bir kovan koydum ancak yaptıgım kontrollerde bu oğulun benim kovanlardan çıkmadıgı kanaatindeyim.Çünkü hiç birince göze çarpan eksiklik yoktu.Benim amacım bu sene bal yemek, arı sayısını istemediğim kadar çoğaltmak istemiyorum(tabi başarabilirsem).Bal için ne yapmam gerekiyorsa öncelikli amaç ve uygulama o yönde olacak. teşekkürler