13 Mayıs 2008 Salı

EN SONUNDA VAZGEÇİRDİM

Bahara girerken belirlediğim kovanlar vardı.Kimlerini bala yönlendirecektim, kimilerini bölmeye tabi tutarak kontrollü kovan çoğaltımı yapacaktım.Evdeki hesap çarşıya uymaz derler ya bizim hesaplarda tutmadı tabiki.

Şu andaki düşüncem olsa kesinlikle bölme yapmam ancak bazı kovanlarımı böldüm işin başında.Çalışan biri olarak çok fazla kovanla ugraşmak bir hayli uğraştırıcı iş. Keşke bölmeseydim de onlarıda bala yönlendirmiş olsaydım.

Beni bir hayli uğraştıran bala yönlendirdiğim kovanlarımdan bir tanesi.Bu hafta sonu yaptığım son kontrolde oğula gitmekten vazgeçmiş gibi olduğunu düşünüyorum artık.

Çünkü çerçevelerde o memelerden yok gibi bir şey.İki katlı olması dolayısıyla kovanı kontrol etmek ne kadar da zorlaştı.

Tek tek bütün çerceveleri önlü arkalı kontrol et, o çerçeveleri arılara zarar vermeden tekrar yerine yerleştir, bu arada gerekli yer değişikliklerini yap derken ne kadarda hızlı geçmiş zaman

Ben onlar için en üst düzeyde itinayı gösterirken, onlar malesef benim için aynı şeyi düşünmüyorlardı. Ellerimden gereğinden fazlaca iğnelediler.

Sonuç olarak, onlarda bende rahatladık ancak şimdilik tabiki, yaklaşık olarak 2 hafta sonra son kez bakacağım ve bir daha karıştırmayacağım kızların yuvasını.

Bu kovan benim 23 cm genişliğe sahip çıtaları kullandığım ve diğerlerinden farklılık arz ettiği için geçen yıldan beri bir kenarda duran kovanlarımdan biri.

Bu yıl hesapsızca gelen oğul arıları olunca mecburen bu kovanı kullanıma açtık.Ancak içine arı koyduktan sonra giriş deliğindeki sıkıntı dikkatimi çekti.

Arıların giriş deliği yeterli seviyede değildi, hemen gereken yapıldı içindeki arılar zaman olarak yarım saatliğine başka kovanda misafir edilip,girişteki delik sayısı ve çapı artırılarak tekrar eski yerlerine alındılar.Hanım kızlar malesef yeni açılan deliklerdeki pürüzlülüğü sevmediler ki kendilerince delikleri sıva yapıyorlar.

Bu yıl malesef bu dalak asma durumuyla çok karşılaştım, sürekli olarak temel petekli çerçeve ilavesi yapıyor olmama ragmen yinede kendi bildiklerine bu durumu oluşturmuşlar.Hazırlıksız yakalanmanın sonuçları işte , zamanında tedbir almazsan böyle gereksiz işlerde çalışır bizim çalışkan arılarımız.
Hemen her gün arılığa gidemediğim için polen kutularında biriken polenler malesef rutubetli bir durumda kalıyorlar. Oysaki her gün onları hiç rutubetlenmeden alma şansım olsa ne güzel olacak bu işin meyvesini yemesi...

Hafta sonu kovan içi kontrollerinde en beğendiğim ana arılardan biri buydu ve fotoğrafını sizlerle paylaşmak istedim.

Ana arının rengi ırkı hakkında bir fikir verirmi tam bilemiyorum ama uzmanların bu konudaki görüşlerini bilmek isterim şahsen...

Ben onu fotoğraflamaya uğraşırken o işini yapmaktan geri kalmıyordu.


Evet işte oğul arılarımdan birinden alınan resimlerden biri.Dikattimi çekip fotoğrafını almamdaki sebeb,hazır temel petek dururken yandaki şurupluğun altına dalak asmasıydı.

Oysaki peteğin diğer kısımlarında henüz kabarmamış yerler mevcut ve onların yaptıgına bakın.

Bugünlerde dağlarda ve yamaç yerlerde bolca bulunan bir çiçek türü ama malesef üstünde arı yok.

Çiçeğini yakından incelediğimde akasyaya cok çiçek benzeyen yapısı var ama içinde bal özü yokki arılar ziyaret etmiyorlar.

Az bulunan çiçeklerden biri ve yöresel olarak karabaş otu denen çiçeğin bir türü sanırım.

Hobilerimden biri daha... Kanarya, Fenerbahçeli olupta bu kuşları sevmemek biraz abes olurdu herhalde...
Bizim köyümüzün mehmet amcası, yolumuzun üstünde oldugundan selam vermeden geçmek mümkün değil.Onu tarlasında çalışırken gördük ve kolay gelsin demek için yanına vardık,elinden sigarası başından yöresel örtüsü hiç eksik olmaz ama bugün nasıl olduysa sadece sigarası var ...


7 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Uğur bey merhaba,
Çalışan biri için fazla kovan gerçekten yorucu oluyor,az kovanı takip etmek daha kolay bazen bende kovan sayısını çoğaltıyım diyorum ama sonra vaz geçiyorum.
Arılar boş yeri herzaman daha önce örüyorlar.
Şurupluğun altını kapatın bence aynı çıta uzunluğunda olabilir.

Resimler herzamanki gibi güzel paylaşım için teşekkürler.

Selamlar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi o sarı çiçeği ben katır tırnağı diye biliyorum. Benim arıların yakınında da var ama dikkat etmemişim demek ziyaret etmiyorlar.

HB dedi ki...

Uğur abi, kovan içi şerbetliklerden vazgeç en güzeli...

UĞUR KIRAN dedi ki...

Evet bu sene bu şuruplukların son senesi,Hem içerdeki çalışma düzenini bozması ve yer kaplaması hemde kullanım zorlugu nedeniyle bu şuruplukları emekliye ayırıyorum.Çok çok zorda kalmadıgım sürece kullanmam söz konusu değil.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

UGUR ARILARIN BESLENME ALTINA DALAK SARKITMASI HEM BESLENME HEM DIŞARDAN NEKTAR AKIMININ YOGUN OLMASINDAN KAYNAKLANIR ARI ŞERBETİ DEPOLAMAK İÇİN EN KOLAYI SECER HEMEN EN YAKINA BU İŞİ YAPAR AMA ANADA GELİR YUMURTA ATAR O GÜZEL SARI KIZ İTALYAN ARISININ EN GÜZELİ SARI ANA ÇİCEK RESİMLERİN ÇOK GÜZEL PAYLAŞTIGIN İCİN TEŞEKÜRLER KOLAYGELSİN

emin benli dedi ki...

o çiçeğin adı katır tırnağıdır.manyak bir çiçektir.çünkü arının girip polen yada nektar alabileceği en ufak bir deliği olmayan kapalı bir çiçek yapısı var.dağlar taşlar dolu ama beş kuruşluk faydası yok.

mahmudiyearicilik dedi ki...

ana arı kadar kanaryalar da çok güzel bir çift te bende var ama ben BJK liyim. SELAMLAR