23 Haziran 2008 Pazartesi

Kontrollere devam

Hafta boyunca ayrı kaldığım arılarımı hafta sonu kontrole gitmeden yapamazdım elbette.Gitmekle ne kadar iyi ettiğimide varınca anladım. Arıların bulundugu ortamdaki kestane ağaçları yavaş yavaş çiçeklenmeye başlamışlar.
Her ne kadar oraya geç gittiğimi düşünüyor olsamda oraya iyiki arılar götürmüşüm. İzmir bölgesinde hemen hemen her yer aşırı sıcaklardan dolayı kurumaya başladığı için nektar namına bişey kalmadıgını arılar hemen her hallerinden belli ediyorlardı ki cennete yolculuk yapıldı.

Kestaneler yarısı açmış yarısı açmak üzere olduklarından dolayı nektar akışı oldukça hızlanmış durumda. Arılarım böyle bir yerde bulunduklarından hallerinden oldukça memnun görünüyorlar.


Araziye hemen girişten doğanın ne kadar güzel oldugu hemen kendini gösteriyor.Kovanların bulundukları yer oldukça geniş odugundan dolayı kovanları olabildiğince dağınık şekilde araziye konuşlandırdım.Belirli bir düzen olmadıgı için ben arılarımla uğraşırken köylülerden biri uzaktan bana seslenerek ne dese iyi " sen bu işlerde yenisin galibaaa".
Sesin geldiği yöne baktımki oralı köylülerden biri. Hayırdır neden böyle dediniz dedim, arıcının ustalığı kovan yerleştirmesinden belli olur demezmi.
O anda hem yorgun hemde kaybedecek zamanım olmadıgı için fazla iddialaşmaya gerek bırakmayacak şekilde gereken cevabı verdikten sonra işimize devam ettik.Ama hoş bir anı olarak kaldı tabi bu söyleşi.
Benim balkonda hem kendileri eziyet çeken hemde bana çektiren minik kovandaki arılarımıda son seferimde aynı cennete götürdüm. Önümüzdeki hafta sonu onların durumlarıda netleşir. Bakalım onların gelişim hızıda artacakmı?

İzmirde mart nisan aylarında bol bol rastladığımız bu görüntü oradada karşımıza çıkmazmı.Hafta başında yeterli petek takviyesi yaparak bıraktıgım kovanlar malesef benden hızlı davrandıkları için yine asmışlar dalağı kapağın altına.Bu kovanlar oğul kovanları ve gelişim hızları daha artsın diye oraya götürmüştüm ve bugüne kadarda mevcut kapalı gözlü çerçeveleri alarak katlı kovanlara takviye amaçlı kullandım. Dolayısıyla bu kovanlar şimdilik zayıf gibi görünselerde kışa yeterli seviyede nüfusla girsinler ve seneye daha güzel şeyler yapsınlar yeter.Bunlardan tüm beklentim bu yönde...


Kovana üstten bakışta petek kabartma ve sırlama olayı bariz şekilde kendini gösteriyor,Şimdilik sorun yok, bakalım nereye kadar bu harika durum devam edecek.

Kovanın bir tanesinde transfer hazırlıgı yaptığım gün ana arıyı kovandan kaçırmışım.Ana arı ızgarasından nasıl olduysa yukarı çıkan ana arı üst kata yumurta atmıştı ve bende onu o hengamede alt kata geçtimi geçmedimi diye kontrol ederken ne oldugunu anlamadıgım bir şekilde hazır anayı yok etmişim.
Bu kontrolde, baktım ki kovan nüfusu nerdeyse bitmek üzere ve kovana hemen yumurtalı cerceve takviyesi yapılarak diğer çerçeveler alındı ve diğer kovanlara hediye olarak dağıtıldı.

Benim oyuncağım olan minik kovandaki çerçevelerde nüfus oldukça artmış oldugundan minik kovanın normal kovana rotasyonu işlemi için kendimce formul buldum.Minik kovandaki çercevelerin 6 tanesini ikişerli gruplar halinde eski çerçevelerin üst çıtalarını kullanarak bakır telle bu üst çıtaya sabitledim.Bu şekilde üç normal cıta haline dönüşen bu çerçeveleri yanyana kovanda sıralayıp yanlarınada kabarmış bir çerçeve vererek yeni bir kovan elde etmenin ilk adımı atılmış oldu.Yakın zamanda bu minik çerçeveler burdan alınarak tekrar eski küçük kovana geri iade edilecek.

Oğul arılarından biri, içinden çerçeve çıkartmasaydım bunlar çoktan kata cıkmıştı ama neysee. seneye artık.


Akşama doğru yorgunluktan belimizi düzeltemez hale gelmişizde haberimiz yok.


Sırf fotoğraf güzel olsun diye çekmeye çalıştıgım bir çiçek türü, arının çiçeğin içine balıklama dalması ve polen toplarken aldırış etmemesi ne ders alınacak bir durum.




Böğürtlen çiçeklerinin üstünde nektar alan kızlarımız dünyadan kopmuşlar işlerine bakıyorlar.



Haydaaaa, bu boruda ne böylee? Evet görünüşte atık su borusu ama resme dikkatle bakıldıgında ayrıca haber yapacağım bir konu var bu borunun yanında.Taştan yapılmış bir ev, yanında atık su borusu iniyor veeeee boruyla taş duvar arasındaki küçük delikten vızır vızır çalışan arı yuvası.
Geçen yıl bu kızlarımız oğul vermişti, bu sene halen beklemedeyiz. Bakalım ne zaman bölünecekler? Bende hiç oğul arısı sevmem ya işte :))


3 yorum:

osman dedi ki...

arılarınız yeni yerini sevmişler.keşke bizde böle bir yerde yaşama şansımız olsaydı.bizde bir laf vardır:emeğiniz yağlı olur inşallah.Allah yardımcınız olsun .gerçekten çok zor

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Arıların saglıklı balın bol olsun zaten bol nektardan arı bence kendini göstermiş dalak sarkması ondan hayırlı bereketli olsun
KOLAYGELSİN

UĞUR KIRAN dedi ki...

Osman bey,nerde yaşadıgınızı biliyorum ama evet haklısınız, doğa olarak harika bir yer burası ve emeklerimizin karşılıgını mutlaka alacaz gibi geliyo bana.Sizlerede işlerinizde kolaylıklar diliyorum görüşmek üzere.