20 Ekim 2008 Pazartesi

DÜZENLEMELER

Etrafımızda mevsimlerin değişmesi ve yavaş yavaş kışın geliyorum dediğine dair işaretlerin oluşmasıyla bitki örtüsüde doğal döngüsüne devam etmekte.

Arıcılığa başladığımızdan bu yana daha bir özen ve dikkatle izlediğimiz bu doğal döngü içinde görünümü her daim güzel olan ne çiçekler varmış meğer;
Arılarımızında bu nimetlerden kendilerince paylarını almaması nemümkün?Anında doğal keşiflerini yapmışlar ve ganimet bulmuşcasına polen ve nektarlarını almaya hızla devam etmekteler.Tam olark hangi çiçekten nektar geliyor tespit etmesi oldukça güç ancak bugünlerde nektar gelişi oldukça hızlanmış durumda.


Ege bölgesinde adı dağ çileği olan bu meyveler yavaş yavaş oluşmakta, tadı oldukça lezzetli ve bir ormanda kendi halinde yetişen meyve türü...

Genellikle evlerin önünde çevre düzenlemesi için ekilen sarmaşık türü bir çiçek.Arıların bol bol ziyaret ettiklerini gözlemlerken iyi kareler yakaladım doğrusu..
Kovanlara, mevsimlerin halen çok sıcak gitmesi nedeniyle ortadan kalkması geciken sarıca arılar ve eşek arılarının tacizleri halen devam etmekte.Eşek arılarının yuvalarını yok etmişsemde uzaklardan gelenler yok değil.Ancak sarıcalar için kovanlara giriş denemeleri vazgeçilmez bir davranış şekli olsa gerek.İşte bunlardan biri sonu ölümle biten bir yanlış yapmış.
Doğada eşek arısı yuvası ararken karşıma çıkan doğal güzelliklerden biri daha;Karşıma çıktığı anda kendisine zarar vermeyeceğimi hissetmiş olmalıki bunu kendini savunmaya çekmemesinden açık açık belli etti.Kaç sefer resmini çekmiş olmama rağmen hiç rahatsız oldugunu sanmıyorum.Yolculuğunun ne tarafa olduğunu sormama gerek yok orası zaten onun doğal yaşam alanı.
Bugüne kadar farkına bile varmadığımız narin güzelliklerden biri daha.
Nasıl bir sabırla nasıl bir görev bilinciyle yaşamsal görev üstlenmiş bir böcek türü şu arılar!
Binlerce çiçeği tek tek geziyor ve hem kendi hayatını idame ettiriyor hem bize faydalı yiyecek meydana getiriyor.

Kışın ağır koşullarının henüz kendini göstermediği ilimizde kışa hazırlık amaçlı yapılacak işler için bol bol vakit var. Genellikle hafta sonları daha uygun oldugu için rahat rahat kovan içi düzenlemeleri yapıyorum.
Aslında her kovanı tek tek çerçevelerini çıkartmak gereksiz.Bazı kovanlar hiç çerçecev çıkartmadan durumu belli ediyor zaten, hatta arıların kovana üstten bakıldıgında çerçeve aralarındaki dağılımlarından bile durumları hakkında yeterli bilgiye sahip olunabiliyor.
Orta kısımlardan yumurta durumlarını takip amaçlı bir çerceve çekelim dedik, güzel kızımız doğal olarak en olması gereken yerde dolanıyordu.Yumurta atış hızı mevsime göre normal sayılabilecek düzeyde.
Ege bölgesinde kitaplarda yazan türden kesin tarihlerle belirlenebilecek sert bir kış mevsimi olmadığı için hemen her daim yumurta ve yavrulama faaliyeti devam etmekte. Bu nedenle diğer bölgelere oranla kovan içi düzenlemeleri farklılıklar göstermekte.
Yarı yarıya ballı ve polenli bir çercevenin orta kısımda yumurta atım hızı tatmin edici seviyede.

Beş çerceveli kovanlar genellikle bu yıl alınan oğullardan oluşan kovanlar.Fazla olan çıtaları bölme tahtasının dış kısmına koymak suretiyle mevcut balı kendi yaşam alanlarına nakletmelerini sağlıyorum.

Bu hafta sonu akşama doğru vermiş oldugum şurubu bir gecede hüpletmişler, yaptıgım kontrolde devamı yokmu gibisinden halen rampada dolanıyorlardı.


Üstteki resimde bir gece evvel şurup veriyorum, alttaki resimde ise dinlenme faslı. Ne zamandır bunu yazacam bir türlü sıra gelmedi.Ben bu yıl fazla olan tüm çerçeveleri önce eve getirip dondurucuda dörder çıta olarak 12 saat süreyle dondurdum sonrasında ise ağzı kapalı çift katlı büyük poşetlerle poşetledim.

Üstteki resimde çıtaların poşetlenmiş hali,poşetin üstüne içindeki çerceveler hakkında kısa notlar olan post-it yapıştırmayı unutmadım tabiki.Alttaki resimlerde çerçevelerin poşete girmeden önceki halleri, ters düz edilerek istiflenmiş ve dağılmayacak şekilde bağlanmış durumda poşenlendiler.
Affınıza sığınarak arıcılık dışında yaşamdan bir kesiti daha sizlerle paylaşmak istedim.ALLAH aşkına bakarmısınız şu kumrunun yuva yaptığı yere!!!
Pencerenin panjurlarının gergi kolundan başka yuva yapacak yer bulamadın mı a benim kuş beyinli misafirim.

Analarının zaman zaman kalktığını gözlemlediğim için bu kalkışı fırsat olarak değerlendirdim ve çirkin yavruları çekiverdim.
Sanmayınki anaları çok uzaklara gitti.Yaklaşık 10 metre ötede bulunan aydınlatma direğinin tepesinden yavrularını izlemekle meşgul.Ne müthiş bir duygu, işte doğanın ve onu yaratan ALLAH'ın mükemmel kuralları.

Tekrar görüşmek üzere...







8 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

İşler yoluna girmiş görünüyor, kolay gelsin iyi çalışmalar, kumruya şaşırmadım ağaç dallarına yaptığı yuvaları da çok basit dört tane çöp getirip oraya yumurta yapar bunlar yine de yavrularını büyütüp çoğalırlar.

SELAMLAR

Ballı Baba dedi ki...

Merhaba asil dostum, işleri bitirdin keyif çatıyorsun maşallah. Arıcı olunca yerdeki kaplumbağadan balkondaki kumruya kadar gözlerin görmeye başladı, demekki arıcılık insana çok şey öğretiyor değilm? Kumrular gibi muhabbetin bol kaplumbağa gibi yolun kararlı olsun...

ALİ TÜRK dedi ki...

Uğur güzel bir son bahar gözlemi olmuş.Ayrıca arıcılıkla uğraştığında çok şeyide bilmemiz gerekiyor.Başta hava durumu ve rüzgar.Her gün hava durumu ve ruzgarın durumuna defalarca bakarım.Otu çöpü böcegi takip etmedende olmuyor.

Bu kumru bir acayip,olmadık yerlere yuva yapıp yumurta ve yavrusu yerlere düşer telef olur.

Arıcılığını bu sene bayağı ileri seviyeye çıkardığın yazılarından anlaşılyor.Kolay gelsin.

UĞUR KIRAN dedi ki...

SAYGIDEĞER ABİLERİM, ARICILIĞIMIN HIZLA GELİŞMEYE DEVAM ETTİĞİ BU SÜREÇTE VERDİĞİNİZ OLUMLU DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.SİZLERİN BİLGİ BİRİKİMLERİNİ BİZLERLE PAYLAŞMANIZ NEDENİYLE KISA ZAMANDA BÜYÜK İŞLER BAŞARDIĞIMA EMİNİM.NE MUTLUYUM Kİ ARICILIK SAYESİNDE BÖYLESİNE MÜKEMMEL BİR ÇEVREM OLUŞTU.siZLERİN YOLUNDA AZİMLE YÜRÜMEYE DEVAM DESEM YETERLİ SANIRIM..SONSUZ TEŞEKKÜRLER...

onderharman dedi ki...

bütün arıcı bloglarını takip ederim bu kadar hoş resimler ve duygusal anlatımı birarada görmedim
başarılar dilerim....

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sen bu işi çok güzel ortaya koyuyor bölgesel faliyetleri bizlerle paylaşıyorsun sagol varol petek saklamadaki en garanti ve saglıklı yolu secip uygulamışsın bu yöntemde tek risk koydugun poşetler delinmesin gerisi seneye kullanmak
hayırlı calışmalar dilerim kolaygelsin

TUNCAY HADİSE dedi ki...

UĞUR BEY,
DOĞAYA OLAN SAYGI VE HASSASİYETİNİZDEN DOLAYI SİZİ KUTLUYORUM.SERGİLEDİĞİNİZ ÖRNEK DAVRANIŞLARI BİZLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.
HOŞÇA VE ESEN KALIN.

Yalçın Sezer dedi ki...

Merhaba Uğur bey,

Resşmler çok güzel.

Bende bu yıldız kovanlardan kullanıyorum. Çok memnunum. Baharda tekrar bir posta almak istiyorum. Benden arı alanlarada bu kovanlardan almaları konusunda ısrar ediyorum. Arıcılık bu kovanlarda yapmak bir ayrıcalık. Yani murat124 e binmekle mersedese binmek gibi bir durum.

Kumrular İstanbulda da pencere kenarındaki saksılara falan yuva yapıyorlar. iki çöl çöp hemen yumurta bizimde camda vardı bir sene her yeri bit sarmıştı. Ondan sonra evdekiler yuva yapmasına izin vermiyorlar. Naylon poşet vs bağlıyorlar geldikleri yere ama çözüm olmuyor. Biraz safça bunlar.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Yalçın SEZER
Uzman Biyolo

www.teknikaricilik.com
www.bereketbal.com