30 Mart 2009 Pazartesi

GENEL KONTROL

İzmir ili torbalı ilçesinde arıcılık yapan Ali GÜRLER ağabeyim hafta sonu için söz verdiği üzere pazar günü ziyaretime geldi.Kendisi ile sürekli olarak bazen telefonla bazende yüzyüze görüşüyoruz.Aynı il sınırları içerisinde olmamıza rağmen arılık teftişi bu pazar gününe nasip oldu.

Sabahın erken saatlerinde vatandaşlık görevimizi yaptıktan sonra beraberce benim arılığa gittik ve başladık çalışmaya.

Ali abi arılığa varır varmaz kendini işin içinde buldu, daha ilk kovandan itibaren yaptıgımız kontrollerde olumsuzlukları anında bertaraf etmek için ne gerekiyorsa yapıldı.





Tek tek yapılan kovan kontrollerinde bazı kovanların diğerlerine göre zayıf oldugu ; iki adet kovanda ise bir iki çıtada havaların düzgün gitmemesinden dolayı yavrular daha çıkamadan petek gözlerinde öldükleri görüldü.


Daha dünyaya gelemeden petek gözünde soğuktan dolayı üşüyen bu yavrulu çıtaları yarın yani çarşamba günü kovandan dışarı almayı yada o kısımları temizleyerek yeniden kovana vermeyi düşünüyorum.Arının kendi kendine temizlemesi zor gibi görünüyor.


Kovan kontrollerinde tam 5 adet kovanda kovan zemininde kıyı köşe kısımlarda rutubet tespit edildi ve elde mevcut olan yedek kovanlarla rutubetli olanlar değiştirildi.
Yedek kovanların hazır hale getirilmesi işinde saygıdeger büyüğüm ENARICI Ali abi benden fazla çalıştı desem yalan değil.


Kovan aktarımı sırasında mademki çıtaları gözden geçiriyoruz dedik bu arada ilaçlamayıda ihmal etmedik.Belki bundan sonra uzun bir süre ilaçlama yapamayacağımız için son ilaçlamayı aradan cıkartalım istedik.

Saat oldu 14.30 ve verdiğimiz molada arılar yavru uçuşuna çıkmaz mı!
Ali abi hemen atladı kovanın yanına ön trübünlerde yerini aldı o anda oynanan sahneyi yakından seyretmek için, ha şimdi sokacaklar derken nazar değmesin hiç bir arı kendisine bişey yapmadı . Tecrübeli arıcı maskesiz yavru uçuşunu seyrederken ben son günlerde fazla sokulmuş olmam nedeniyle biraz tırstım açıkçası.


Baharın gelmesiyle etrafın yeşil renge bürünmesi, çimenlerin uzaması arıların gelişmesinin hızlanması ve yapılacak işlerin çoğalması gözümü korkutsada hepsinin üstesinden gelmek zorundayım.
Bu hafta sonumuzda böyle geçti, şurup ver, çıta ver,ilaçlama yap,planlama yap derken bakmışızki akşam olmuş.
Saygıdeğer ali abi keşke biraz daha yakınımda olsaydıda bu işleri her zaman beraber yapsaydık ne olurdu sanki...

6 yorum:

ENARICI dedi ki...

Uğur kardeşim senin sayende ustalık mertebesine ulaştık ya artık sırtımız yere gelmez umarım. Bugünkü posta gazetesinde arıcılara yapılacak makina ve ekipman desteğinden bahsediliyor. Bir bak bakalım sağım makinasını kapsıyor sanırım. Kovan ekipman sayılıyormu bir araştıralım da bu yıl makina sağım çadırı ve kovana ihtiyacımız var. % 50 destek hibe ediliyormuş.
Herşey gönlünce olsun saygılar

HB dedi ki...

Yaptğınız ilaçlamada kullanılan etken madde nedir bilmiyorum ama, direk açık yavru gözlerinin de içerisine gidebilecek şekilde sıkılmasa iyi olur diye düşünüyorum.

Ekip olmak çok zor, aklınızdan bile geçirmeyin.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Halil üstadım,daha önceki yorumunuzda bahsettiğiniz üzere ilaç ismini yazmak yerine etken maddesini belirtmek daha uygun düşeceği konusunda size hak vermiştim.Kullandıgımız etken madde caumafos ve yine uygulama şeklindeki hatayıda kabul ediyorum.
Ekip konusuna gelince:Malesef burada kişisel gayretler dışında öyle bir oluşumu gerçekleştirme için toplu bir istek zaten yok.İzmirli arıcılar olarak daha 3-5 kişi ile tanışmaktan öteye geçemedik ki ekip çalışması aşamasına gelelim.

İlhami Uyar dedi ki...

Uğur Bey,kocaçınar ustalığını konuşturdu diyorsunuz,çırakta birşeyler kapmış olmalı,her ikinizede kolaylıklar dilerim.

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Kendine haksızlık etmeeee.
Kolay gelsin

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ugur bey sezona hızlı girmişsin kolaygelsin arının temizleme gücü yok ise petekleri alman iyi olmuş yavru çürününe dönüşe biliyor yardımcında çok faydalı olmuş eline sağlık insanlar sırt sırta verdiği zaman zor kalmazmış bence dostlugu ve dayanışmayı yayalım kolaygelsin.