1 Mart 2009 Pazar

KEK VERDİM

Geçtiğimiz günlerde cemrenin suya düşmesiyle beraber hızlanan polen gelişi gözle görülür şekilde arttı.Özellikle dün ve bugün yakından izleyebildiğim arılarımın yogun bir şekilde polen getirdiklerini gözlemledim.
Polen gelişinin artması demek yavru faaliyetinin hızlanacağı ve bal tüketimininde artacağı anlamına geldiğinden arılara yavaş yavaştan besin takviyesi yapma kararı aldım.

Ancak görevim gereği önümüzdeki hafta nöbetçi olmam ve arılarıma en az 15 gün gidemeyeceğimden dolayı şurup yerine kek vermeyi tercih ettim.


Dün bahçeye ilk vardığımda her zaman yaptıgım gibi şöyle bir arazi turuna çıktım,hava oldukça güneşli ama aynı zamandada rüzgarda vardı.Bu havada yapılabilecek en güzel şey arıları uzaktan seyredip kovanlardaki olası durumlar hakkında fikir yürütmekten ibaret.



Bahçe turumuz bittikten sonra yapmam gereken önemli bir iş vardı: bacanağın yeni yaptırdıgı evin elektirik tesisatını yapmak.Koskoca 2 günlük hafta tatilimi o işi yapmak için harcadım malesef.Arada çay molaları vermiş olsamda oldukça yorucu bir iş temposu oldu benim için.


Bahçemde ballı baba çiçekleri varmışta benim haberim yokmuş.

Geçtiğimiz günlerde yağan yağmurlar ve soğuk gecen hava şartları nedeniyle arıların bunlardan ne derece faydalanabildiklerini bilemiyorum.

Biberiye çiçeğine konmuş bombus arısı sanırım bu çiçeklerden en çok faydalanan arı türü.Geriye kalan nektarıda bizim arılar alıyordur .



Geçen yıl ektiğim ama zamanını tam tutturamadıgım için oldukça geç açan arı otu bitkisi bu yıl geçen yıldan kalan tohumlardan kendi kendine büyümeye başladı.Demekki oldukça erken tohum atmak ve tohumlarnı çokta derine atmamak lazımmış.Bundan sonra zaten tohumdan yetiştireceğim yok ama yinede hiç olmazsa kendiliğinden açanlar arılar için bir nebze yeterli gelir heralde.

Gelelim bugüne; resimdende görüleceği üzere yaklaşık 15 dereceye yaklaşan ısı dolayısıyla hava oldukça açık ve güneşli idi.


Kovan kapağının açık kalma süresini düşürmek amaçlı olarak kovanlara vereceğim kekleri önceden hazırladım;kovan kapağını hava sıcaklığı uygun oldugu halde fazla açık tutmamak hem arıların hırçınlaşmaması hemde kovan içi sıcaklıgının fazla düşmemesi açısından önemli.

Kekleri verirken ellerim ister istemez yapışkan hal aldıgından dolayı bir yardımcımın olması ne büyük bir nimet! Şaka bir yana bacanağım nasıl olduysa bugün bana yardımcı oldu.
Ne demişler bir elin nesi var iki elin sesi var...


İtina ile çerçevelerin üzerine kekler yayıldıktan sonra zaman kaybetmeden örtü bezlerini kapaktan dışarı çıkmayacak şekilde örtmek ve üzerinede nem alıcı gazeteyide koymayı ihmal etmiyoruz.




Bir hafta sonu işte böyle geçti.

Çok yakın zamanda umduğumdan çok daha fazla yogun tempoda geçecek olan arıcılık sezonu hızla yaklaşırken dileğim odurki bu tüm arıcı arkadaşlar için yüksek verimli bir yıl yaşarlar.

9 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Kolay gelsin. Bende kardan gözümüzü açabilirsek yapılacak çoook iş var hayırlısı

SAYGILAR

HB dedi ki...

Abi plastik besleme kapları yok mu?

Orta bölmeyi kaldırıp arkaya keki koyuver çok daha rahat ve hava soğuduğunda kek ile irtibatı kesilsin.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Kıran ,sıcak havayı buralara doğru yollayın ,görüntüleri görünce imreniyoruz.Kolay gelsin,

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Uğur kardeşim haydi hayırlısı bakalım sende kek vererek sezonu açyorsun.
yayvay yavaş açıyoruz haydi bakalım hayırlısı. Gerçi ustalar ilk beslemede kek vermeyin diyorlar ama

UĞUR KIRAN dedi ki...

Bünyamin abi,havaların erken ısınması bir yönden iyi bir yöndende kötü aslında mevsimler farklı olunca üstatlarımızın yaptıklarının aynısını yapma şansımız kalmıyor;
Halil üstadım, haklısın ancak üst kapakları kışa girerken kaldırmıştım ve yakında yeniden koyacam kovanların üstüne ancak kovan içinde işlem yapacağım zaman kapagı komple kaldırmam gerektiğinden örtü bezini tercih ettim bu seferlik;
İlhami abi, aramızda çok farklı iklim olayları oldugunu sanmıyorum iç kesimler hariç sizede sıcaklar gelir bugünlerde,
Zafer abim, dileklerine katılıyorum hepimiz için en hayırlısı neyse o olsun. ALLAH emeklerimiz karşılığını verir inşallah, keki neden tercih ettiğimi yazmıştım ama yine tekrarlıyayım belirli aralıklarla şurup verme şansım bugünlerde olamaması ve havaların ısınması nedeniyle arıların su almak için dışarı çıkmalarında olumsuzluk yaşanmayacağını düşündüğüm için kekle başladım.
İlginize ve tecrübeye dayalı yorumlarınıza teşekkür ederim. Saygılarımla...

ENARICI dedi ki...

Kolay gelsin uğur kardeşim

Sakın arıya kek verme ha!
Herşey gönlünce olsun

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Uğur Bey.

Sezona girmişsiniz hayırlı olsun.Umarım bacanağınız kıymetinizi biliyordur.

Hayyam dedi ki...

Uğur Kıran bey,
Plastik üst şerbetliği kullanmanız için örtü tahtası şart değil örtü bezinde küçük bir delik açıp yine üzerine şerbetlik koyabilirsiniz.İyi bir sezon dileğiyle

ali yener dedi ki...

kolay gelsin senin arılarının durumunu ve arılarının bakım aralığını en ii sen bilirsin keki ne amacla verdiğini sen biliyorsun kolay gelsin