16 Mart 2009 Pazartesi

YORUCU HAFTA SONU

Hafta sonunu iple çektik ya, sayılı gün geldi geçti. Nasılda heyecanlıyım , arılarıma gidiyorum diye...


Havanın nasıl olacağı umurumda bile değil ama şanslıymışım ki hava oldukça iyiydi..


Yolda yürürken saatte sabahın sekizi olunca daha bir oksijen aldıgımı hissediyorum.


Doğanın içinde olmak ne güzel , oksijeni bol bol çekebilmek ne güzel, insanların gereksiz yere yarattığı stresten uzak bir ortama adım adım yürümek ne güzel.


Yol kenarlarındaki çiçeklerin ve baharın yeşil tonunun olabildiğince güzelleşmesiyle arılar gibi bizlerde yavaş yavaş hızlanacağız galiba, durum onu gösteriyor.



Biberiyede arılar nasiplerini hüpletiyorlar.


Şu papatyaları gördükçe keşke bunlarda ballı bitkiler sınıfından olsalardı diye nasılda hayıflanıyorum.


Çirişler yeni yeni kendini toparlıyor, baharın gelişinin gecikmesiyle hemen hepsi ağırdan alıyorlar iyice açmak için.





Polen depolarımızdan bir daha.




Bunlarda benim adaşlar.Güneşlenmeye mi yoksa kahvaltıyamı cıkmışlar bilmiyorum.


Gelelim arılarımızla ilgili olarak neler yaptıgımıza...


Uzun zamandır kovan içi kontrollerini yapamadığım kovanlardaki çıtaları doğrusu bende merak ediyordum. En son 15 gün evvel kek vermiştim ve içim rahat şekilde ayrılmıştım kovanlarımdan.


Ülkemizin bir çok yerinden kar kış haberlerinin tekrar yayınlanmaya başladığı bloglardan farklı olarak güneşli haberler yapabilmek bizim için ayrıcalık olsa gerek.
Arılığa varır varmaz ilk yaptığım, geleneksel hale gelmiş işlerden biri onları keyifle izlemek ve ilginç resimler almak.
Fotoğraf çekmeyi aslında gerekli gereksiz her durumda ihmal etmemeli diye düşünüyorum. Çekilen her fotoğraf, gelecek yıllar için arşiv oluşturmakta ve yapılacak işler için fikir oluşturulmasında katkı sağlamakta.

Arıların uçuşlarının yogun oldugunu görünce insanın gözü nasılda ışıldıyor. Uçuşların olması,polen gelişi ve uçuş tablasndaki düzenli hareketler kovanın sağlıklı oldugunun göstergeleri.

Polen akışının çok çok yoğun olduğu söylenemez ancak yeni çıkacak yavrular için en azından yeterli seviyede stoklamaya yetecek gibi.
Kovan içi genel kontrollerine ise günün en yüksek sıcaklık derecelerinin oldugu saat 14 gibi ancak başlıyabildim;daha ilk kovandan itibaren durumların olumlu seyrettiği ve olumsuz denebilecek herhangi birşeyin olmadıgı görüldü.
Çıtalarda mevsime uygun kapalı gözlü yumurta alanı yayılımı olduğunu ancak bal stoklarının yeni dünyaya gelecek olan yavrular için yeterli seviyede olmadıgını gözlemledim.
Bu küçük sorunu gidermek ise tabiki benim elimde...
Bu saatten sonra yapacağım şurup beslemesiyle bu açığıda kapatacağıma inanıyorum. Yapılacak herşey, arıların olabildiğince güçlü olarak sezona girmelerini sağlamak.
Tabi bu işleri yaparken mevsim itibarıyla iklimlerde olabilecek ani değişiklikleri dikkatle takip etmek ve hiçbir zaman unutulmaması gereken en önemli uygulamalardan biri olan kovan içi sıkışık düzeni fazla bozmadan yavaş yavaş koloni gelişimini kontrolde tutmaktır.


Yedekte bulundurdugum katları bu yıl dolduracağım günleri hasretle beklerken ne gibi hazırlıkları yapmam gerekir diye düşünürken birde bakmışız arılar kat istiyo.
O günler geldiğinde yine hazırlıksız yakalanacağım kesin gibi görünmesine ragmen halen tembellik ediyorum.
İyisimi ben yine hazır kovan ve kat satın alayım.Bu satten sonra kovan yapacam diye uğraşamam doğrusu.


5 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

sen bu sene en iyisi fazladan birer kat daha hazırla bence.Bol ballı bereketli bir yıl olacak hayırlısı.

SAYGILAR

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Uğur bey,beklentilerinizin fazlasıyla gerçekleşmesini en içten dileklerimle istiyorum.Allah herşeyi fazlasıyla versin.Kovanları ziyaret ve kontrol etmeyi dört gözle bekledim diyorsun ama fotoğraf hiç öyle demiyor,yaşlılar gibi yorulmuş haliniz var,size hiç uygun bir duruş değil!sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

Ballı Baba dedi ki...

Uğur bey, her şeyi anlattın bal hasadı ne oldu :)
Allah nazardan saklasın, bereketin bol, mutluluğun daim olsun...

UĞUR KIRAN dedi ki...

Saygıdeğer üstatlarım, değerli yorumlarınız için teşekkürler.
Hepimizin emeklerinin karşılığını bulması dileklerimle.

Amatör dedi ki...

Sevgili ugur bey arıcılar için yeni sezon başladı herkese hayırlı olur inşallah.
Daha önce tanışalım demiştin bu gün.Ali abiyle sohbetimizde senide konuştuk.
Ben selçuk ilçesinin belevi beldesi
kozpınar mevkii eski tiren istasyonu yanı tarihi keçi kalesi altında yaşıyorum.
Tel 0530 203 5246
0535 322 8674