18 Nisan 2009 Cumartesi

BAŞLIKSIZ

Yeni sezona oldukça hızlı girdik,İşler öyle bir yogunlaştıki ne yaptıgımızı iyiden iyiye karıştırdık.Tecrübeye dayalı adımlar atacaz dedikçe yine herşey birbirine girdi.Kovanlara katmı atalım eşitlememi yapalım vs.

Çalışan biri oldugumuzdan dolayı kovan sayısını artırmamaya özen gösterelim diyoruz ama herne kadar dikkat edersen et arılar doğal yaşamları gereği zaten seni zorluyorlar kovan sayısını artırmaya.


Geçtiğimiz iki hafta boyunca görev gereği Ankarada bulunmam dolayısıyla işler oldukça sıkıştı.

Aradaki hafta sonunda arılarımın durumlarını kendi hallerine bırakamayacağımdan dolayı izmire geldimki (iyiki gelmişim) arılıga varır varmaz gördüğüm yogun bir arı bulutuydu.Neyseki yakındaki bir ağaç dalına kondular ve yılın ilk oğulunu elde ettik.
Oğul arısının nüfusuna bağlı olarak kovanda ballı polenli iki duvar çıtası, arada bir adet açık gözlü yumurtalı ve bir adette hafif kabarmış temel petek çakılı çıtadan oluşan kovan içi kombinasyona birde şurupluk eklenerek arılıkta yeni yerini aldılar.Sonrasında yapılan kontrollerde ise herhangi bir olumsuzluk görülmediğinden gelişiminin iyi olması açısından suruplamaya devam edildi.


Yalnız bu yıl geçen yıla nazaran fazla misafir oğul arısı gelmedi bugüne kadar dikkatimi çeken o oldu, geçtiğimiz yıl sağlı sollu ataklarla bir sürü oğul arısı gelmişti bugünlerde ve ben yetişmekte zorlanmıştım.



Diğer bölgelerde yaşayan arıcı arkadaşlar için belki referans teşkil edebilir diye yaynlıyorum alttaki resmi.Buralarda akasyalar açtı ancak bana faydası yok çünkü arılığımın oldugu bölgede malesef akasya hiç yok.Şehir içinde oldukça fazla var ama arı getirecek pozisyonumuzda mümkün değil.Dolayısıyla ben onlara bakıyorum onlarda bana bakıyor 3 yıldır.

Yeni aldığım kovanların bazılarını daha boya yapmadan kullanmak zorunda kalmıştım.Haftasonu bir kısmını boyadığım kovanlara aktardım yeniden ve boyama işi için hazırlık yaptım.Yeni kovanları su bazlı (yani su ile seyreltilen) dış cephe boyasıyla boyadıgımı bu arada belirteyim.



Yeni kovanların bazılarında henüz bir hafta olmasına ragmen bazı tahta dönmeleri ve çatlamalar oluştu,bu sorunu imalatçı firma sanırım halledecek.Kullanılan malzemenin nasıl bir malzeme oldugunu ağaç işlerinden anlayanlar tahminde bulunabilirler.Kovan aktarımı esnasında ortalığa bıraktıgım kovanlarda bulunan henüz taze propolisi gören arılar durumdan vazife çıkartmışlar gerekeni yapıyorlardı.



Kullanacağım kovanların içindeki kaba kırıntıları önce ıspatula ile temizliyorum sonra ucunda tel fırça takılı el bileyizi ile ikinci bir temizlik ve nihayetinde ise el pürmüzü ile hafiften yakarak hijyeni sağlamaya çalışıyorum.Bu arada polen tuzagının girdiği kanallarıda temizlemeyi ihmal etmiyoruz tabi.


Havaların bahar aylarında çok yakın zaman kadar soğuk gitmesi neticesinde ben şahsen polen tuzaklarını takmakta tereddüt ettim uzunca bir süre, yavru üşür yagan yagmur polen tuzagına girer vs. derken polen toplamakta geç kaldığımızın resmidir bu. Sonuç olarak poleni yeterli seviyede toplayabileceğim şu an için şüpheli ama bakalım bir süre daha polen gelişi devam eder sanırım.Ben polen tuzaklarını takmakta tereddüt ettim ya çıtalara bakıyorum gözler nerdeyse polenle bloke olmuş durumda, bu yıl arılara hediye ettik canım polenleri.

Yeni satın aldıgım kovanlarda oldukça yakışıklı olmuş.İyi çalışan kolonileri bunlara aktardım ve geçtim karşılarına seyrettimki oldukça iyi oldu boyaları.Ahşap yapılarında sonrada bir sorun çıkmazsa eğer emeklerim boşa gitmeyecek gibi geliyor bana.


Şu armut ağaçlarına yaptıgım aşılar bir türlü tutmuyordu, sebebini tam olarak tespit edememiştim ancak bu sefer tutturdum galiba.Yaptıgım aşı çubugu yaprak bile açtı,inşallah bundan sonra herhangi bir sorun çıkmazda önümüzdeki zamanlarda emeğimizn karşılığını görmek nasip olur.

3 yorum:

HB dedi ki...

Abi ses ver arada...

UĞUR KIRAN dedi ki...

Haklısın üstadım ancak 2 haftadır zaten yoktum izmirde.Sizi izlemekle yetiniyorum bugünlerde.

Ballı Baba dedi ki...

İyiki döndün bee, yahu gidiyorum demedinki.
Bereketin bol olsun. O ağaçta aşı olması sence normalmi:) koçaman gövde incecik aşı kalemini nasıl kabul edecek ve o koca gövdeyi kabul edecek bilmem.
Akasya çiceklerinden bal gelmeye başlarsa mis gibi olur, unutma çok güzel reçelide olur...